پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

دنیای توپ و سبد

تیم ملی بسکتبال بعد از سه شکست پیاپی در دور مقدماتی بسکتبال جهان در مرحله دوم در گروه بازنده ها 82 – 55 مغلوب فرانسه شد.

تیم ایران بازی بعدی خود را روز 11 شهریور ماه ساعت 17 با لبنان برگزار خواهد کرد. هرچند که امیدی به صعود تیم ملی نبوده و نیست اما بازی با لبنانی ها از لحاظ منطقه این نیز حائز اهمیت است.

براساس اخبار رسیده از محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان ارسلان کاظمی بازیکن اصفهانی تیم ملی که پیشینه بازی در تیم های ایالات متحده را دارد از ناحیه مچ پا آسیب دید و راهی بیمارستان شد.

البته پیشتر حامد حدادی و متین آقاجان پور نیز با مصدومیت هایی مواجهه شده بودند.

ایران فرانسه از نگاه آمار

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مرحله دوم جام جهانی ۲۰۲۳ (جدول بازنده‌ها)، امروز (پنج‌شنبه - ۹ شهریور ۱۴۰۲) به مصاف فرانسه رفت که در پایان با نتیجه ۵۵ - ۸۲ تن به شکست داد.

در این دیدار شاگردان هاکان دمیر ۳۶ ریباند (۱۹ ریباند دفاعی و ۱۷ ریباند حمله) را مقابل ۴۱ ریباند فرانسه (۲۷ ریباند دفاعی و ۱۴ ریباند حمله) به ثبت رساندند تا شاگردان کالت در این فاکتور به حریف خود برتری داشته باشند.

ایران در پرتاب‌های دو امتیازی ۳۶ درصد، در پرتاب‌های سه امتیازی ۲۵ درصد و در پرتاب‌های خطا ۶۹ درصد موفق بود، اما فرانسه در پرتاب‌های دو امتیازی ۶۹ درصد، در پرتاب‌های سه امتیازی ۳۳ درصد و در پرتاب‌های خطا ۴۱ درصد موفق بود.

گزارش: ج - دوستدار