پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
یادگار ماندگار

نقش مردان اصیل در احیای باشگاه پاس

تیم شناسنامه دار پاس را باید در صف باشگاه های توانمند و منصبط قلمداد کرد که ریشه در تاریخ فوتبالمان دارد.

از زمانی که سنگ بنای پاس چیده شد و مرحومان فریدون صادقی و مهدی اسداللهی دستی بر آتش داشتند و سپس استاد حسن حبیبی در نقش کاپیتان و مربی سکاندار آن بود ، این باشگاه موفق شد گلیم خود را تا مرز موفقیت های سترگ بیرون بکشد.

از قهرمانی های دراماتیک در باشگاههای تهران و لیگ تخت جمشید گرفته تا لیگ آزادگان ، لیگ برتر و حتی جام باشگاه‌های آسیا و جام‌ میلز  ، همه و همه در پرتو همدلی مردان تاریخ ساز این باشگاه ریشه دار رقم خورده است .

حشمت مهاجرانی، مرحوم محمد زنجیر، زنده یاد محمود یاوری، مرحوم کیوان، نیک‌نفس، اصغر شرفی، همایون شاهرخی، مجید حلوایی، پرویز میرزاحسن (قاسمی)، مهدی مناجاتی، محمد صادقی، حسین کازرانی، رضا قفل‌ساز، محسن هوشنگی، حسین فرکی، مهدی دینورزاده و... نیز منشأ موفقیت در این تیم منضبط و ‌مقتدر بودند .

نسل بعد نیز در پاس حضور موفقیت باری داشتند که اگر بخواهیم به نام برخی از آنان اشاره کنیم به بازیکنانی می رسیم که در بالندگی این تیم رل اساسی بازی کردند، مثل علی اصغر مدیر روستا، علیرضا حکیم زاده، رضا رضایی منش، اکبر یوسفی، مارکار آقاجانیان، محسن گروسی .

به تازگی زمزمه هایی مبنی بر احیای دوباره پاس شنیده می‌شود که امید می رود این اقدام قابل تحسین به مدد پاسیهای اصیل عملی شود و سبز قباهای توانا را دوباره در مخمل سبز ببینیم.

آرزو می کنیم هویتی تازه در شریان‌های تیم بزرگ پایتخت جاری شود و خانواده پاس بویژه بزرگان برای گشودن کانال موفقیت تازه، کمر همت ببندند و همگرایی پیشه کنند.

نویسنده: رضا میرزاییان