پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دلایل منتفی شدن انتقال طارمی

چرا میلان جا خالی داد؟!

انتقال مهدی طارمی به میلان که قطعی به نظر می‌رسید به دلیل درخواست ناگهانی این بازیکن منتفی شد.

به وجود تمایل میلانی‌ها به خرید طارمی اما در ‌نهایت قید او را زده و به‌ سراغ دیگر گزینه‌ها رفتند تا پیش از بسته شدن پنجره نقل ‌و انتقالات تابستانی  بتوانند مشکلات خود را در خط ‌حمله رفع کنند.

روزنامه گاتزتا دلو اسپورت ایتالیا در گزارشی دلایل منتفی شدن این انتقال را این‌گونه شرح می‌دهد: ماجرا وقتی پیچیده شد که طارمی و پورتو دو شب قبل از بسته شدن پنجره نقل ‌و انتقالاتی و در میانه مذاکرات ناگهان خواسته‌های جدیدی را مطرح کردند که میلان با آنها مخالفت کرد. همین موضوع باعث شد تا روند مذاکرات متوقف شده و در‌نهایت به بن‌ بست کشیده شود.

مهاجم ایرانی درخواست دستمزد بالاتری از روسونری کرد و از طرف دیگر او و پورتو ایجنت جدیدی را وارد مذاکرات کردند که عملا باعث بروز مشکلاتی در این انتقال شد. وکیلی که از طرف طارمی به میلانی‌ها معرفی شده بود تلاش کرد تا مسائل را پیش ببرد اما نتوانست قفل مذاکرات را باز کند و در‌نهایت این جابه‌جایی منتفی شد..

 روند گلزنی خوب مهاجم ایرانی طی سال‌های اخیر توجه میلانی‌ها را به خود جلب کرده بود اما در این میان مشکلی وجود داشت. میلانی‌ها تنها یک جای خالی برای بازیکن غیر‌ اروپایی داشتند و باید از میان طارمی و ساموئل چوکوائزه یکی را انتخاب می‌کردند که در‌نهایت قرعه به نام نفر دوم افتاد. مدتی بعد فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد که بازیکنان انگلیسی دیگر غیراروپایی محسوب نمی‌شوند و به این ترتیب روبن لوفتوس‌چیک از این لیست خارج شد تا میلانی‌ها برای خرید طارمی مشکل قانونی نداشته باشند.

در میانه‌های ماه آگوست بود که میلان پیشنهاد رسمی خود را برای پورتو فرستاد و تلاش کرد تا هر چه زودتر این انتقال نهایی شود. روز 29 آگوست پیشنهاد جدید روسونری به باشگاه پرتغالی رسید و آنها هم موافقت خود را با فروش طارمی اعلام کردند. 15 میلیون یورو به‌علاوه بندهای پاداش و همچنین قراردادی سه‌ساله با خود بازیکن با دستمزد سالیانه 1.5 میلیون یورو که البته با برخی آپشن‌ها قابل افزایش بود. در آن زمان به‌نظر می‌رسید همه‌چیز تمام شده است اما غروب چهارشنبه اوضاع ناگهان تغییر کرد.

پورتو ایجنتی جدید وارد مذاکره کرده و طارمی هم درخواست دستمزد بیشتری کرد و دیگر خبری از فشار او به باشگاه برای فروشش نبود. میلانی‌ها که از این رفتار بازیکن ناراحت شده و معتقد بودند او برخلاف دیگر خریدهای تابستانی این تیم، بیش از اینکه به‌خاطر نام باشگاه این پیشنهاد را پذیرفته باشد برایش پول اهمیت دارد و به همین دلیل ترجیح دادند مذاکرات را ادامه ندهند. در ادامه روسونری به پورتو و طارمی اعلام کرد که حاضر نیست با نفرات واسطه پیشنهادی آنها مذاکرات را پیش ببرد و به این ترتیب پورتو هم در سایت رسمی خود اعلام کرد که مهاجمش این تیم را ترک نخواهد کرد.

گزارش: نیلوفر مژدهی