پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
شوک حذف ناهید کیانی

مبارزه دو ایرانی برای یک مدال

درحالی که تکواندو ایران در شوک حذف شدن ناهید کیانی قهرمان جهان مقابل تکواندو کار تونسی به سر می برد دو ورزشکار ایرانی برای کسب مدال طلا مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: در جریان رقابت های روز نخست تکواندوی گرندپری پاریس، مهدی حاجی موسایی و ابوالفضل زندی نمایندگان اوزان ۵۸- کیلوگرم ایران با درخشش در این رقابت‌ها و شکست حریفان عنوان دار خود راهی فینال شدند تا برای کسب مدال طلا به مصاف هم بروند.

مهدی حاجی موسایی نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم ایران پس از شکست ۲ بر صفر راپسومانکیس از یونان مقابل ویتو دلایکویلا دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و طلای جهان ۲۰۲۲ از ایتالیا به میدان رفت و در پایان ۲ بر صفر و با نتایج ۶ بر ۴ و ۱۴ بر ۳ به برتری رسید و صاحب یک پیروزی ارزشمند شد.

وی سپس جک وولی از ایرلند را در ۲ راند از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز مقابل بیلی لویس از استرالیا ۲ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

ابوالفضل زندی دیگر نماینده ایران در این وزن نیز ابتدا مقابل پلازاد هرناندز از مکزیک ۲ بر صفر به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز پارک از کره جنوبی را ۲ بر صفر شکست داد. زندی سپس مقابل جانگ از کره جنوبی با همین نتیجه صاحب پیروزی شد و به نیمه نهایی رفت.

زندی در نیمه نهایی نیز مقابل خلیل جندوبی نفر یک رنکینگ المپیک و دارنده مدال نقره المپیک توکیو از تونس ۲ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

به این ترتیب حاجی موسایی و زندی در فینال این مسابقات برای کسب مدال طلا به مصاف هم می روند.

اما در بخش زنان مبینا نعمت زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم ایران با کسب ۳ پیروزی متوالی مقابل حریفانی از قزاقستان، مصر و کرواسی راهی مرحله نیمه نهایی این مسابقات شد اما در این مرحله برابر سروزو اکلسیاس از اسپانیا ۲ بر یک شکست خورد و به مدال برنز این رقابت ها رسید.

ناهید کیانی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جهان نیز پیش از این در دور نخست مقابل کاریما تامی از تونس در ۲ راند و با نتایج سنگین ۹ بر صفر و ۱۶ بر ۳ شکست خورد و خیلی زود از دور مسابقات حذف شد.