پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

دستور ویژه برای چمن کاری زمین خاطره آمیز

امجدیه و زمین های خاکی اش پر از خاطرات تلخ و شیرین است.

نیم نگاه

دستور ویژه برای چمن کاری زمین خاطره آمیز

امجدیه و زمین های خاکی اش پر از خاطرات تلخ و شیرین است.

آن روزگار که هنوز از چمن مصنوعی خبری نبود، ستارگان فوتبال ایران ویسوکر و تیم اسرائیل را در همین امجدیه که امروز به نام شهید شیرودی زینت یافته است شکست داده اند.

آن شب تهران تا صبح نخوابید و البته که در این ورزشگاه پیر چقدر جوانانی که به کهنسالی رسیدند و با خاطرات آن دوران زیبای معرفت زندگی کرده اند. قهرمانی در آسیا و سپس بدرقه بسیاری از بزرگان فوتبال از منصور پورحیدری، دهداری و شاهرخی گرفته تا ناصر حجازی، همایون بهزادی و ابراهیم آشتیانی و... افتخار آفرینانی که از این ورزشگاه دیرپا به دیدار ابدی بدرقه شده اند.

امروز یک گوشه از این ورزشگاه مسن که روزگاری زمین پوشیده از خاک و رس آن جولانگاه بزرگان والیبال ایران بود به مینی فوتبال پیشینیان اختصاص یافته است و پیران امروز به یاد جوان های دیروز فوتبال بازی می کنند و این زمین نقلی و جمع و جور را میعادی برای تجدید ارادت و خاطرات شیرین روزگاران ماضی قرار داده اند.

جام مرحوم یونس شکوری همه ساله میعاد قدیمی ها و پیشکسوتان فوتبال است اما چندی است که چمن مصنوعی این زمین کهن سال تبدیل به موکت شده و پر از دست انداز و قناس است.

مهدی حاج محمد ملی پوش سابق ایران و باشگاه استقلال که دوران جوانی خود را در همین ورزش گذرانده است به عنوان مسئول کمیته پیشکسوتان هیات فوتبال استان تهران از شخص دکتر کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش درخواست کمک کرد.

خوشبختانه سرپرست وزارتخانه که خود از جنس ورزش است کاملا با تاریخچه و کارایی زمین یادشده آشنا بوده و میزان تاثیرگذاری این محیط باصفا را در ساختار فیزیکی و روانی متقدمان را باور کرده است با توضیحات مهدی حاج محمد که خود ستاره ای بی بدیل بود دستور تعبیه ی چمن مصنوعی جدید را داده است و این نوید به وجود آمده که جام یونس شکوری با چمن تر و تازه زیر پای ستارگان دیروز قرار خواهد گرفت.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی