پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
حق با حاج رضایی هاست

این فوتبال قاتق نان نیست

استاد امیر حاج رضایی به تازگی در گفت و گویی با یکی از گزارشگران تلویزیون تصریح کرده بازی های لیگ را دنبال نمی کند و علاقه ای به آن ندارد.

این چهره دوست داشتنی همچنین گفته است که هیچ نظری درباره فوتبال کشورمان بیان نمی کند و انگیزه ای در این راستا ندارد.

به یاد دارم دو سال پیش بنده و حسن روشن گپ می زدیم که ایشان به هنگام یکی از دیدارهای مهم لیگ برتر، دنبال خودکار و  جدول می گشت .

ابتدا تصور کردم روشن مزاح می کند اما وقتی سرگرم حل کردن جدول شد، بسیار نگران شدم .

نگران از اینکه چه بر سر فوتبال ما آمده و ‌چه غائله ای براه افتاده  که پیشکسوتان برایش تره خرد نمی کنند و رغبتی برای تماشای بازیها ندارند.

اگر با خودمان روراست باشیم باید به این دوستان حق بدهیم که در فضای پرتنش و پیچیده و عاری از طراوت فوتبال، با لیگ برتر قهر کنند و قیدش را بزنند.

زخم‌ بی اخلاقی، ناهنجاری و پول سالاری دهان باز کرده و کار را بجایی رسانده که کورسوی امیدی را نمی توان متصور بود. آیا به عواقب زیانبار فساد گسترده در فوتبال اندیشیده ایم و برای ریشه کن کردن بازیکن سالاری کمر همت بسته ایم ؟!

واقعیت این است که در مسلخ اهمال گرفتار شده ایم و‌ چیزی که محلی از اعراب ندارد تضارب افکار است، با این احوال مثل روز روشن است که تفکر حرفه ای غالب نخواهد بود .این یک جمله تکراری را باز هم می نویسم مادامی که عاشقان بروند و کاسبان بیایند آش و‌ کاسه همین خواهد بود .

دست آخر دعا کنیم  اگر دنیا را آب ببرد آقایان را منبعد خواب نبرد  .

الهی آمین

نویسنده: رضا میرزاییان