پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

حرکت چراغ خاموش فولاد برای انتخاب سرمربی

به نظر می‌رسد در نتیجه مذاکره با مربیان ایتالیایی و اسپانیایی، شاهد توافق باشگاه فولاد با مربيان صربستانی و اتریشی باشیم.

تیم فولاد بدترین شروع تاریخ خود را تجربه می‌کند. چهار بازی و چهار شکست با عملکردی بسیار ناامید کننده! همین هم باعث شد تا حساسیت مدیران این باشگاه برای انتخاب سرمربی بیشتر شود. 

برخی اعضای هیات ‌مدیره ازجمله رئیس هیات ‌مدیره تمایل داشتند تا با یک مربی خارجی به کارشان ادامه دهند، اما برخی دیگر از اعضا به همراه مدیران تصمیم‌گیرنده در خارج از باشگاه بیشتر به همکاری با مربی داخلی تمایل داشتند اما به‌نظر می‌رسد در این یک هفته همه‌چیز تغییر کرده است.

هرچند مسئولان باشگاه فولاد در ظاهر ادعا می‌کنند مذاکرات با چند گزینه اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و در کل اروپایی ادامه دارد اما واقعیت این است که آنها با مربی مورد نظر خود به توافق نهایی رسیدند و این مربی سه‌شنبه وارد ایران می‌شود تا قرارداد نهایی را امضا ‌کند.

در بین گزینه‌های مد‌نظر تیم فولاد یک مربی اتریشی قرار دارد. می‌توان گفت او جدی‌ترین گزینه‌ای است که به باشگاه فولاد معرفی شده و اتفاقا یکی از بازیکنان فولاد او را به باشگاه معرفی کرده است. او کسی نیست جز دمیر کادی. او در گذشته مربی باشگاه فوتبال نورنبرگ در آلمان و باشگاه فوتبال آترومیتوس در یونان بوده ‌است.

هر‌چند مسئولان باشگاه فولاد به‌شدت در مقابل اعلام نام سرمربی مقاومت می‌کنند اما یکی دیگر از گزینه‌هایی که در باشگاه فولاد تقریبا به توافق قطعی با او رسیدند سابقه فعالیت در لیگ مقدونیه را دارد؛ هرچند تلاش کردیم نام این مربی را از زیر زبان مسئولان باشگاه فولاد بیرون بکشیم اما به‌دلیل محافظه‌کار بودن آنها هنوز نتوانستیم اطلاعات بیشتری در مورد این مربی که اصالتی صربستانی دارد به‌دست بیاوریم.

از طرفی گزینه ایتالیایی فولادی‌ها طبق شنیده‌ها داوید نیکلا است و با لوکار آلکاراز اسپانیایی نیز مذاکراتی انجام دادند. جالب است که آلکاراز در سال ۲۰۲۲ جانشین پاکو خمز در تیم دسته دومی ایبیزا شد. به این ترتیب در‌حالی‌که صحبت از مربی ایتالیایی و اسپانیایی است اما به‌نظر می‌رسد فولادی‌ها تمایلی به هزینه برای این مربیان ندارند و بیشتر تمایل دارند با مربیان صرب، اتریشی یا کروات مذاکره کنند.

گزارش: نیلوفر مژدهی