پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
کمپین استخدام مربی خارجی در والیبال کره

هشداری برای والیبال ایران

پاسور خوش فکر و قدیمی کره جنوبی به تیم ملی والیبال کره جنوبی بازگشت.

کره که روزگاری سوپراستار پاسور های جهان (چول) را در اختیار داشت با غروب دو کیم معروف به سراشیبی سقوط افتاد.

مشکل بزرگی کره ای ها نداشتن فیزیک ایده آل است و حالا که از قافله ی پیشتازان والیبالان جهان و آسیا عقب افتاده اند دست به دامان یکی از پاسور های خوب سال های اخیر دراز کرده اند.

این واقعیت والیبال جهان است که تیم ها وقتی در سراشیبی نزول راه می افتند بازرگشت به حالت اولیه بسیار دشوار می شود. بلغارستان و هلند که قهرمان جهان و المپیک بودند چک ها که سبک و سیاق والیبال مدرن را اجرا می کردند نمونه بارزی از این واقعیت است.

والیبال ایران باید از اتفاقات بین المللی درس بگیرد و به جای فرافکنی و دشمن تراشی های متوهم در صدد برنامه ریزی آرمانی برآید.

به هرروی پس از عملکرد ضعیف کره جنوبی در مسابقات چلنج‌ کاپ و قهرمانی آسیا و ضعف این تیم در پست پاسور‌، دو هیون سرمربی کره جنوبی که بشدت تحت فشار است در یک تصمیم اضطراری هان سون سو پاسور سی و هشت ساله باشگاه اینچئون کال جامبوس را به تیم ملی کره جنوبی دعوت کرد.

والیبال کره جنوبی که بازی های آسیایی برای آنها بسیار حیثیتی است در خطر از دست دادن مدال این مسابقات هستند، این تیم که از بازی های آسیایی ۱۹۶۶ اندونزی تا ۲۰۱۸ اندونزی همواره یکی از سکوها را از آن خود کرده، این بار نیز در رویای قهرمانی به سر می‌برد.

رسانه‌های کره جنوبی خبر از بازگشت هان سون سو بهترین و ارزشمندترین بازیکن لیگ فصل گذشته کره جنوبی به تیم ملی داده اند و نوشتند کره جنوبی با پاسوری او پا به مسابقات بازی های آسیایی خواهد هانگژو چین خواهد گذاشت.

هان سون سو  همچنین پس از دعوت شدنش به تیم ملی در مصاحبه ای اعلام کرد تمام تلاش و تمرکز خود را برای این مسابقات خواهد گذاشت تا تیم به موفقیت برسد. این مسابقات احتمالا آخرین حضور او در تیم ملی والیبال کره جنوبی خواهد بود. البته او از مصدومیت زانو کمی آسیب دیده است.

کره جنوبی با تیم های اندونزی و کامبوج هم گروه است و هدف این تیم قهرمانی در این مسابقات است، در کره جنوبی همچون ایران فریاد مربی خارجی سر داده شده و حتی کمپینی نیز برای حضور مربی خارجی ایجاد شده است، مربی این تیم همانند بهروز عطایی تحت فشار قرار دارد.

نویسنده: جمشید حمیدی