پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

راگبی بانوان و پیکار های آسیایی قطر

نخستین اردو تیم ملی راگبی بانوان در تهران برگزار شد.

اما کیفیت اردو و راه و هدف این ورزش زیبا و با تحرک چگونه بوده است. در اینباره با زهرا قربانی سرمربی تیم ملی گفت و گو کرده ایم که می خوانید.

در خصوص برگزاری اولین اردو بگویید و سطح آن را چطور دیدید؟

این اردو از ۶ لغایت ۱۲شهریور در ورزشگاه آزادی برگزار شد. پس از بازی های لیگ برتر که حدود یک ماه پیش بود سعی کردیم اردو برگزار کنیم چون بدن بازیکنان آماده‌تر بود ۲۵ بازیکن با انتخاب اعضا کمیته فنی به تیم ملی دعوت کردیم و طی چند روز آینده ۱۸ نفر برای اردو دوم انتخاب می‌شوند.

تیم ملی راگبی بانوان برای کدام مسابقات آماده می‌شود؟

ما مسابقات آسیایی را پیش رو داریم که در کشور قطر برگزار می شود و تا زمان این بازی‌ها با توجه به برنامه ریزی که داریم ۳ اردو خواهیم داشت.

در تورنمنت غرب آسیا تیم ملی بانوان توانست برای اولین بار مقام سوم را کسب کند.

مسابقاتی که برای اولین بار صاحب عنوان شدیم مربوط به ۲ سال قبل بود و بعد از آن بانوان راگبی باز هیچ اعزامی نداشتند که دلیل آن جوانگرایی بود و حریفان ما به طور معمول طول سال به مسابقات بین‌المللی زیادی اعزام می‌شوند با این وضع قول سکو نمی‌دهم اما سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم همانطور که همه می‌دانند در ورزش هیچ ‌چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

راگبی بانوان انجمن با راگبی بانوان تحت پوشش فدراسیون چه تفاوتی دارد؟

قطعا از زمانی که فدراسیون شدیم نظم خاصی گرفتیم، برای اینکه انجمن به فدراسیون تبدیل شود آقای حسینی و دیگر دوستان زحمات زیادی کشیدند. در همین اردو اول همه چیز کامل مشخص است از امکانات خوابگاه، زمین تمرین و امکاناتی که برای ملی پوشان راگبی فراهم شده برایمان مسجل شده، حتی کیفیت لیگی که چند مدت پیش برگزار شد هم افزایش پیدا کرده بود.

گفت و گو: مهدی جمشیدیان