پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
کشتی پیشکسوتان ایران در راه یونان

جیرسرایی: 90% قهرمان خواهیم شد

تیم کشتی ایران در مسابقات قهرمانی پیشکسوتان جهان شرکت می کند. این مسابقات از روز 23 مهرماه جاری درکشور یونان آغاز خواهد شد.

دکتر جیرسرایی رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی با اعلام این خبر به البرز ورزشی گفت: در این رقابت ها به طور معمول به طور 40 – 50 کشور شرکت می کند تا در پنج گروه سنی از 35 سال تا 60 سال رقابت کنند. این مسابقات به طور معمول میدان حضور بسیاری از قهرمانان نامدار جهان از جمله کورتانیدزه بوده و در دو بخش فرنگی و آزاد در شش وزن انجام می پذیرد.

نفس برگزاری این رویداد بیشتر برمبنای دید و بازدید قهرمانان سابق و تجدید خاطرات دوران جوانی آن ها است اما از آنجایی که اتحادیه جهانی کشتی بر مسابقات نظارت دارند مدال های آن نیز از رنگ و اعتبار ویژه ای برخوردار است. مسابقات امسال در شهری واقع در یکصد کیلومتری آتن برگزار خواهد شد، ایران امسال یکی از بهترین ادوار را دارد.

جیرسرایی که خود از قهرمانان سابق این رشته و مدرس دانشگاه است می افزاید: برای تیم های اعزامی به مسابقات جهانی 2023 یونان از مربیانی همچون سید علی اکبر حیدری، مسعود مقربی، رشید فرهادی، ناییجی، طاهری، نظری و شایان تیم های آزاد و فرنگی را همراهی خواهند کرد.

دکتر جیرسرایی که بازگشتی دوباره به ریاست کمیته پیشکسوتان دارد می گوید: با نگاه مثبتی که دکتر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به پیشکسوتان پیدا کرده است اعزام این تیم ها می تواند زمینه ای برای همکاری و تعامل بیشتر پیشکسوتان با فدراسیون باشد.

وی افزود: این مسابقات سال آینده در کشور کروواسی برگزار خواهد شد و این نشان می دهد که کشور های مختلف سپید مو کرده های کشتی را همواره گرامی می دارند و ما نیز با رویکرد ریاست فدراسیون برای رونق بیشتر کشتی در نزد پیشکسوتان برنامه خواهیم داشت.

جیرسرایی رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون اضافه کرد: هر چند افراد شرکت کننده با هزینه شخصی اعزام می شوند اما حمایت فدراسیون و پشتیبانی رسانه های موجب دلگرمی قهرمانان قدیم خواهد بود. پیشکسوتان شناسنامه ورزش کشور هستند و بدون تردید تشویق آنها از سوی رسانه ها موجب می شود تا با دلگرمی به زحماتی که کشیدند و آینده ای که در پیش رو دارند امیدوار باشند.

جیرسرایی در پاسخ به پرسش البرز ورزشی که آیا کشتی بانوان هم در حاشیه مسابقات جهانی برگزار می شود گفت: در بخش پیشکسوتان خبری از مسابقات بانوان نیست و فکر نمی کنیم که اتحادیه جهانی در اینباره برنامه ای داشته باشد.

وی در خاتمه تاکید کرد که تیم ایران تا 90% شانس قهرمان دارد.

گفت و گو: احمد دباغ