پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با مربی ایرانی، ازبکستان

خدایاری: والیبال ایران غرورآمیز است

کرمانشاه محل ظهور بازیکنان مهمی در دهه های 60 تا 90 بوده است.

بسیاری از این بازیکنان به تیم ملی رسیده بودند و حتی در مسند مربیگری تیم های ملی قرار گرفته بودند. یکی از این بازیکنان کیقباد خدایاری بود که بیشتر دوران ورزشی خود را در تهران گذراند.

او عضو تیم ملی جوانان، منتخب دانشگاه های ایران بود و با تیم نیرو های مسلح در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد و بازی وی را با تیم عقاب در باشگاه تهران به یاد داریم.

خدایاری سابقه مربیگری در امارات و تیم باشگاه ایرانیان را داشته و از حدود 15 سال پیش در کشور ازبکستان نقل مکان کرد و در کنار تجارت به عنوان مربی و مشاور فنی با تیم های ملی این کشور همکاری های موثری داشته است.

خدایاری در مسابقات قهرمانی آسیا در ارومیه همراه تیم ازبکستان به ایران آمده بود و می گفت: واقعا تماشای جو ورزشی و والیبالی در شهر ارومیه غرور آمیز بود. والیبال ایران با داشتن این همه پشتوانه و فدراسیونی که نفوذ بالایی در محافل بین المللی دارد نام ایران را در ورزش بلند آوازه ساخته است و من به عنوان یک مربی همواره تلاش کرده ام که ارتباط فدراسیون ازبکستان را با ایران تقویت کنم و امیدوار هستم که بتوانم پای مربیان ایرانی را به این کشور بکشانم.

خدایاری که با تیم های ملی آقایان ازبکستان همکاری می کند کسب مقام دوم نوجوانان آسیا را به عنوان یک رویداد مهم در والیبال ازبکستان یاد کرد و افزود: از اینکه برای نخستین بار ازبک ها جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آورده اند واقعا خوشحال هستند، تیم ایران در این مسابقات اول شده بود.

وی درباره تیم ملی بزرگسالان ازبکستان گفت: تیم ما با 20 روز اردو راهی شده بود. بدون تردید باتوجه به علایقی که در این کشور وجود دارد کم کم زمینه لیگ حرفه ای فراهم خواهد شد و تردید ندارم ایجاد ارتباط بین تیم های باشگاه ایرانی موجبات ارتقای فنی و تجربیات تیم های ازبکستان را فراهم ساخت.

گفت و گو: جمشید حمیدی