پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تاج: رونالدو بدون مشکل به ایران می‌آید

رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه کلاس مربیگری A آسیا در مورد برخی حواشی اخیر فوتبال صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مهدی تاج در جمع خبرنگاران گفت:در مورد پخش و حق پخش بازی دوستانه ایران و بلغارستان باید یک بار صحبت جامعی انجام شود. در خصوص بلغارستان تا آخرین لحظات دنبال امضای یک تفاهم نامه بودیم. خود صداوسیما هم دنبال این بود. به یکباره این تفاهم انجام نشد، بعد هم بازی پخش شد. ۱۱ کشور حق پخش آن را خریده بودند. سوئد، ۲ شبکه آلمانی، ۳ شبکه بلغارستان، اسلوونی و... خریده بودند. نمی‌دانم چگونه انجام شد و به چه شیوه‌ای پخش شد.

وی در مورد میزبانی لیگ قهرمانان آسیا تاکیدکرد: ورزشگاه آزادی آماده می‌شود و مشکلی برای برگزاری بازی‌های آسیایی و دربی ندارد. برای بازی با النصر و دیگر حریفان امروز نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس، سپاهان و نساجی زدیم و از آنها خواستیم که ستاد بازی‌های آسیایی درست کنند، چون باید از حریفان‌شان میزبانی و تمام شرایط میزبانی از جمله استقبال فرودگاه و هتل را مهیا کنند. 

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: تا ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) وقت داشتیم تا بیاییم و مسئله میزبانی‌مان را حل کنیم. گفته بودیم باشگاه‌ها زمین‌های بی‌طرف‌شان را معرفی کنند و این کار انجام شد ولی در آخرین ساعات توانستیم تفاهمنامه‌ای با فدراسیون عربستان منعقد کنیم که در یک بند صراحتاً آمده تیم‌های باشگاهی‌ و ملی‌مان می‌روند و می‌آیند. همین را AFC از ما درخواست کرده بود که ما انجام دادیم.

وی در واکنش به اینکه یک شرکت بیمه‌ای از کریستیانو رونالدو خواسته به همراه النصر به ایران سفر نکند، تصریح کرد: حرف، حرف بسیار بی جایی است و شنیدن این موضوع به عنوان یک ایرانی توهین به ما محسوب می‌شود. کسی بیاید بگوید در کشور ما امنیت نیست و رونالدو بیاید دچار مشکل می‌شود. او راحت به ایران می‌آید و ما هم بازی‌های بسیار مهمی را در تمامی فصول در کشورمان میزبانی کردیم و مشکلی نداریم. ما به طرف عربستانی اطمینان دادیم که هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

تاج در مورد بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال و کوتاهی دبیرکل فدراسیون و گلایه باشگاه استقلال یادآور شد: به دنبال این هستم تا جلسه‌ای را با دبیرکل و کمیته بین‌الملل برگزار کنیم چون آنها هم حرف‌هایی دارند که این موضوع مثلاً ۴۵ روز قبل در سامانه استقلال آمده بود و آنها باید در آن ۴۵ روز مسئله را حل می‌کردند. 

وی در خصوص اینکه چقدر احتمال دارد دربی ۱۰۲ سرخابی به همراه VAR برگزار شود، خاطرنشان کرد: AFC دیروز نامه‌ای به ما زده است و حدود ۲۰ نفر را معرفی کرده که فدراسیون فوتبال باید هر ۲۰ نفر را میزبانی کند و فقط برای VAR بیاورد. ۱۵ نفر از آنها عوامل VAR و ۵ نفر هم داور هستند که باید در اتاق بنشینند. تعهد ما به AFC این بوده که اتاق را ما تأمین کنیم و تجهیزات را هم آنها بیاورند.