چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
گفت و گو با بهترین مربی تکواندوی آسیا و جهان

صفرپور: با طلایی های بیروت به قهرمانی جهان می اندیشیم

تیم تکواندوی دختران نوجوان ایران با کسب شش مدال طلا در رقابت های قهرمانی آسیا درخشید و در صدر ایستاد.

چهره های طلایی تیم ایران سوگند شیرین، فرشته فتحی، غزال هوشمند، نیوشا شادلو و آیناز نصیری بودند. فاطمه صفرپور سرمربی تیم اعزامی ایران به بیروت در پایان مسابقات به عنوان بهترین مربی قاره کهن در این رده سنی انتخاب شد.

خانم صفرپور که اصالت لنگرودی دارد سال ها در شهرستان قزوین دست دراندر کار سازندگی و حمایت تیم ها است. وی سال پیش نیز جایزه بهترین مربی تکواندو جهان را دریافت کرده بود.

فاطمه صفرپور در گفت و گو با البرز ورزشی عنوان کرد که آیناز نصیری از شهرستان آمل به عنوان فنی ترین تکواندو کار نوجوانان آسیا انتخاب شد. وی با ویژگی هایی که دارد متولد 1387 است و پارسال هم می توانست در رده سنی پایین تر قهرمان جهان شود.

حالا ما با این استعداد های عالی خود را برای پیکار های قهرمانی جهان که سال آینده در کشور کره جنوبی برگزار خواهد شد آماده می کنیم. خوشبختانه از سوی فدراسیون به خوبی حمایت می شویم و با وجود مشکلاتی که کل ورزش ایران درگیر آن است سرمایه های تکواندو را با چنگ و دندان حفظ می کنیم.

فاطمه صفرپور که پیشتر با کمرانی سرمربی سابق تیم ملی همکاری می کرد درباره صعود ناهید کیانی به رنکینگ چهارم جهان گفت: خانم کیانی با این شرایط به حتم از طریق رتبه هایی که به دست آورده سهمیه ی المپیک می گیرد. در مجموع این را فراموش نمی کنیم که تکواندو ورزش لحظه ها است و کسب نتایج در مسابقات مهم به میزان آمادگی روحی، روانی و جسمانی ورزشکاران بستگی دارد.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب