پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال قهرمانی اروپا

هلند برد، ایران نامه نوشت!

والیبال قهرمانی اروپا در شرایطی ادامه دارد که شب گذشته نبرد دو غول جدید و قدیم والیبال اروپای شرقی بر روی تور تحسین برانگیز بود.

کروزر بمب افکن آلمانی و عبدالعزیز فوق ستاره های این روز های اروپا به راستی شگفت انگیز بودند.

هلند سه آلمان دو هلندی ها با کاپیتان خود نیمر عبدالعزیز که در این بازی هجده امتیاز به دست آورد توانست با نتیجه سه بر دو از سد رقیب دیرینه اش یعنی آلمان بگذرد و راهی یک چهارم نهایی شود. گئورگی گروزر کاپیتان و قطر پاسور تیم ملی والیبال آلمان با کسب بیست و دو امتیاز بهترین بازیکن زمین شد اما نتوانست مانع شکست تیمش شود.

هلند با این پیروزی حداقل 10 امتیاز به رنکینگ خود اضافه کرده و موفق شد جایگاه خود را که یک رده بالاتر از تیم ملی ایران است حفظ کند. از سویی دیگر فدراسیون والیبال ایران در نامه ای به FIVB با تشریح مدعیان حریفان آسیا و اینکه به جز ژاپن هیچ تیمی بالاتر از کشور ما قرار ندارند کسب امتیازات مشابه در قهرمانی اروپا امکان پذیر نخواهد بود.

لذا درخواست می کنیم که فدراسیون جهانی در اینباره اقداماتی را برای تعادل بخشیدن امتیازات تیم های اروپایی و آسیایی انجام دهد!

بدین ترتیب هلندی ها در یک چهارم نهایی مقابل تیم ملی والیبال ایتالیا قرار خواهند گرفت و آلمانی ها هم به خانه باز خواهند گشت.

نویسنده: جمشید حمیدی