پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با شاگرد اول بالاترین سطح کلاس بین المللی

بلوری زاده: پرسش و پاسخ با گوردن و مک کاچن عالی بود

در پایان دوره سطح سه بین المللی والیبال که در امارات برگزار شد دکتر پدیده بلوری زاده از ایران و محمد سامی از مصر به عنوان شاگردان ممتاز کلاس معرفی شدند.

این دوره زیر نظر گوردن مربی نام آشنای آمریکایی و یک مدرس تونسی برگزار شد. مربی آمریکایی سابقه سرمربیگری تیم ملی بانوان ژاپن را دارد و در سطح ایالات متحده نیز از مربیان فعال به شمار می رود.

پدیده بلوری زاده که به اتفاق علیرضا نادی و ندا مولاهویزه با هزینه شخصی در این دوره شرکت کرده بودند می گوید: کلاس از غنای کیفی برخوردار بود و در خلال این دوره جلسات پرسش و پاسخ آنلاین با مک کاچن سرمربی سابق تیم ملی نیز برپا بود.

آقای کاچن و گوردن در ایام کلاس بار ها از والیبال ایران و بازیکنان صاحب سبک کشورمان همانند سعید معروف و همچنین آقای نادی به عنوان مثال هایی یاد کرده اند که برای ما جالب توجه بود.

بلوری زاده افزود: نکات مهمی که در این دوره پرداخته شد برنامه ریزی برای تمرینات، تحلیل تمرینات، طول مسابقات و اینکه بازیکنان بزرگ در جریان رقابت ها به چه مواردی توجه دارند حائز اهمیت بود. آقای گوردن در انتهای کلاس یک نکته کلیدی را مورد تاکید قرار داده است و آن اینکه وقتی نکات جدیدی در دوره های پیشرفته بین المللی می آموزیم باید آن را بیان کرده و در اختیار مربیان و بازیکنان کشور ها قرار دهیم اما این درحالی است که متاسفانه پراکندگی در کشور ما زیاد است و شهر ها هر یک مدل جداگانه ای تمرین می کنند درصورتی که ایرانیان از نظر فیزیک، هوش و بازی خوانی در سطح خوبی قرار دارند اما به لحاظ مهارتی پایین هستند البته ما سه ایرانی حاضر در دوره بر این باور شده ایم که ایران بهترین فدراسیون والیبال آسیا و شاید جهان را هم دارد و این را مدرسان کلاس هم اذعان داشته اند.

دو بازیکن جوانگرایی نیست

بلوری زادی بازیکن و کاپیتان سابق تیم ملی اضافه کرد: سوای نکات تکنیکی بازی با تیم های بزرگ به ویژه برای بانوان می تواند عوامل مهم پیشرفت باشد. درمورد تیم ملی آقایان نیز احساس می کنم فاصله بین دو نسل طلایی و بازیکنان کنونی زیاد است درواقع ما نتوانستیم این فاصله را به درستی پر سازیم. لیگ سطح پایین داریم و شاید هنوز موفق نشدیم بهترین های والیبال ایران را در بخش آقایان و بانوان انتخاب کنیم و این نقیصه ای است که باید برطرف شود.

ملی پوش سابق والیبال در خاتمه درمورد تیم ملی بانوان گفت: صحبت از جوانگرایی می کنند درصورتی که بازیکنان بالای 34 سال در تیم ملی وجود دارند با دو بازیکن که نمی شود ادعای جوانگرایی داشت این را هم درباره ی کلاس سطح سه بین المللی امارات یادآوری کنم که خانم ندا مولاهویزه می توانست شاگرد اول معرفی شود و آقای نادی نیز بهترین بهترین ها بود.

گفت و گو: جمشید حمیدی