پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیای خبر

اخبار منهای فوتبال در آستانه بازی های آسیایی بیشتر به رشته های آبی ارتباط دارد که اهم آنها را می خوانید.

طلای قادری از آب های روسیه

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مسابقات بین‌المللی رویینگ روسیه با حضور پاروزنانی از کشورهای ازبکستان، قزاقستان، چین، کوبا، صربستان، روسیه و بلاروس در مسافت ۵۰۰ متر برگزار شد.

شیرزاد قادری و حمیدرضا رضوانی، ملی‌پوشان ایران، به همراه علی رحمانیون به عنوان سرپرست در این دوره از مسابقات حضور دارند.

در فینال رویینگ تک‌نفره سنگین‌وزن مردان، شیرزاد قادری با زمان ۱:۴۰.۰۶ دقیقه صاحب مدال طلا شد و حمیدرضا رضوانی با زمان ۱:۴۱.۱۲ دقیقه مدال نقره را به دست آورد.

در این ماده نماینده روسیه سوم شد و پاروزنان چین، ازبکستان، چین، قزاقستان، بلاروس، کوبا و چین در رده‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند

 آب بازان اعزامی به هانگژو

تیم ملی شنای ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو با چهار نماینده در مسابقات حضور خواهد یافت که به احتمال فراوان در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد، ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه به آب می‌زنند. همچنین تیم‌ملی شیرجه ایران تنها با یک شیرجه رو به هانگژو اعزام خواهد شد.

اسامی شناگران ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو:

۱- هومر عباسی ۲- متین سهران ۳- مهرشاد افقری ۴- سامیار عبدلی سرمربی تیم ملی شنا: گامر دیلانچیان

اسامی تیم ملی شیرجه ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو

۱- محمد مقدسی مربی: شهنام نظرپور

چهار ایرانی در غواصی غرب آسیا

با آغاز به کار کنفدراسیون غواصی CMAS غرب آسیا در سال ۲۰۲۳ و ارزیابی‌ عملکرد کشورهای عضو، فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران توانست در ۴ کمیته از ۷ کمیته، صاحب کرسی شود.

 در جلسه‌ای دوجانبه‌ که در دو کشور ایران و کویت برگزار شد در نهایت ۴ تن از اعضای فدراسیون نجات غریق و غواصی کشورمان توانستند این کرسی‌ها را کسب کنند.

شادی قیاسی، کمیته محیط زیست طناز طریقت، کمیته فنی و ورزشامیرحسین براتی، کمیته پزشکی

سهیل سادات حسینی، کمیته قانون گذاری و تدوین آیین‌نامه‌ه