پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نگاه کارشناس

جوادی و وزنه طلایی برای المپپیک

مصطفی جوادی با رکورد ۱۶۹ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۱۵ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم قهرمان جهان شد و طلای دوضرب و مجموع را گرفت. او در یک‌ضرب ششم شد.

مصطفی جوادی با تغییر وزن از دسته ۸۱ به دسته المپیکی ۸۹‌ کیلوگرم آمده است و در دومین تجربه‌اش در وزن جدید در رقابتی سنگین توانست مدال طلای دوضرب و مجموع جهان را بگیرد. او علاوه بر قهرمانی جهان وارد رنکینگ ۱۰ نفره شد و سهمیه المپیک خود را قطعی کرد.

پایگاه اینترنتی inside the games در گزارشی به موفقیت مصطفی جوادی در وزنه‌برداری قهرمانی جهان پرداخت. این سایت نوشت: «مصطفی جوادی در مسابقات جهانی در دسته المپیکی ۸۹‌ کیلوگرم و در دومین تجربه‌اش در وزن جدید در رقابتی سنگین توانست مدال طلای دوضرب و مجموع جهان را بگیرد. آن هم در شرایطی که نام‌های بزرگ چین در دسته ۸۹ کیلوگرم یعنی لی داین و تیان تائو در ریاض بودند. لی و تیان تائو، هر دو دارنده رکورد جهانی، در اوایل با مشکل مواجه شده و پس از دو ناکامی به سکو نرسیدند.

بهداد سلیمی قهرمان سابق جهان و المپیک در اینباره به البرز ورزشی گفت: جوادی وزنه بردار بسیار خوبی است که در شهرستان قزوین اقامت دارد و خوشحال هستیم که ما در یک وزن المپیکی صاحب مدال شده ایم و با این روند او امید طلایی ایران در بازی های المپیکی خواهد بود. او در وزنی به مدال طلا رسید که قهرمانان بزرگ دنیا وزنه می زنند اما جوادی از اردیبهشت ماه در جریان مسابقه قهرمانی آسیا افزایش رکورد داشته و بسیار امیدوار کننده به پیش می رود.

بهداد سلیمی درباره دور نمای وزنه برداری ایران بعد از رکودی طولانی گفت: فدراسیون به شدت تلاش می کند و نسل خوبی را برای پرورش دادن در اختیار دارد، می دانید که وزنه برداری هم نیازمند زمان و حمایت است.

گفت و گزار: عباس اسماعیلی