جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه
والیبال قهرمانی اروپا در یک نگاه

جدال چهارگانه برای آقایی و قاره سبز

آخرین بازی یک چهارم نهایی و آخرین بازی که درشهر باری انجام شد، مدافع عنوان قهرمانی و هلند مقابل یکدیگر در پالافلوریوی به مصاف هم رفتند این هلند بود که بازی را بهتر باز کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: هلندی ها با با بازی خوب مایکل پارکینسون 6-3 پیش افتاد. تماشاگران پر جنب و جوش کمک کرد ایتالیا بازی را به تساوی کشاند و بازی به یک مسابقه جذاب تبدیل شد. نقطه شکست زمانی رخ داد که بنی توینسترا به خط سرویس رفت (3 سرویس)، در حالی که هلند چهار امتیاز متوالی (19-15) کسب کرد و با حفظ فاصله ایمن، آنها پس از حمله درخشان نیمیر عبدالعزیز، ست را بردند در ست اول عبدالعزیز 9 امتیاز کسب کرد (70 درصد موفقیت در حمله).

این دوش آب سرد برای میزبان بود که با قاطعیت کامل در ست دوم زمین بازگشتند و با نتیجه 6 بر 3 به برتری سه امتیازی رسیدند. آتزوری تمام توان خود را در اسپک ها و سرویس های خود به کار می بردند، بنابراین احساسات در Palaflorio بالا گرفت. بازی‌های فوق‌العاده یوری رومانو، جیانلوکا گالاسی و الساندرو میچیلتو میزبان را به امتیاز 16-11 رساند. میزبان با سرعت امتیاز 25-17 ست را به دست آورد و شایسته تشویق ایستاده از سوی تماشاگران بود.

آتزوری در ست سوم برتری خود را حفظ کرد و ست سوم را با برتری 4 – یک آغاز کرد و در چند حرکت به 11-6 هم رسید و در خط سرویس توسط الساندرو میچیلتو، نتیجه را 16-9 کرد. سیمونه جیانلی بازی را عالی رهبری کرد، زیرا تیمش به موفقیت چشمگیر 76 درصدی در حمله دست یافت. ضربه ی حیله گر یوری رومانو قسمت سوم را با نتیجه 25 بر 16 روی صفحه اسکوربورد به پایان رساند

ست چهارم هم با بازی خوب نیمیر عبدالعزیز و بنی تویینسترا با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود هلندی ها خاتمه یافت تا کار به ست پنجم کشیده شود در این ست ایتالیا با کمک تماشاگران خود توانست علی رغم عقب افتادگی با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ پیروز شود و راهی نیمه ‌نهایی شود نیمیر عبدالعزیز با کسب سی و یک امتیاز عالی بود.

برنامه نیمه‌نهایی

ایتالیا  - فرانسه

لهستان -  اسلوونی