پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

یزدانی و ثبت رکورد جدید

حسن یزدانی تک ستاره ورزش ایران و قهرمان ۸ مداله کشتی آزاد ایران این روزها آنقدر در دنیا شناخته شده که به برند ورزش ایران تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد که امسال برای نهمین سال پیاپی عازم مسابقات جهانی و المپیک می شود و هفتمین حضورش در مسابقات جهانی را تجربه می کند، می تواند با کسب طلای بگراد ۲۰۲۳ رکورد خود به عنوان پرافتخار ترین کشتی گیر از نظر تعداد مدال را دست نیافتنی تر کند.

او که پیش از این سه طلا، دو نقره و یک برنز جهان را کسب کرده، در مسابقات جهانی ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تنها سه بار طعم باخت را چشیده که دو بار آن مقابل دیوید تیلور در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ بوده و یک بار هم در جهانی ۲۰۱۵ مقابل رسول گادژی ماگمدوف شکست خورد و در دیگر سال ها فاتح بلامنازع مسابقات بوده است.

همه این آمار ها به خودی خود گویای وضعیت کاپیتان یزدانی است و حالا او امسال هم به دنبال آن است تا نه تنها انتقام سال گذشته را از تیلور بگیرد بلکه با آمادگی بالای خود بار دیگر نشان دهد حالا حالاها قصد ندارد تاج و تخت پادشاهی وزن ۸۶ کیلوگرم را به مدعیان دیگر واگذار کند؛ این شما و این مرد جادویی کشتی آزاد ایران، حسن یزدانی.