پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تیم ملی والیبال پیش از اعزام به هانگژو

داورزنی: برزیل و ایتالیا شکننده هستند

تیم ملی والیبال فردا شب تهران را به مقصد هانگژوی ترک می کند، شب گذشته اسامی 12 بازیکن اعزامی اعلام شد و امروز نیز رئیس فدراسیون به همراه سرمربی تیم ملی با نمایندگان رسانه ها گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی؛ رئیس فدراسیون والیبال در جمع بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال ایران گفت: می دانم که سال سختی را پشت سر گذاشتید و فشار زیادی تحمل کردید. در مرحله‌ای از والیبال جهان هستیم که تقریبا هشت تیم برای کسب سهمیه المپیک جنگ واقعی دارند و طبیعی است که ایران هم در این مسیر تلاش خود را خواهد کرد.

دکتر محمدرضا داورزنی تصریح کرد: در بین هشت تیم که در تلاش برای سهمیه المپیک هستند تیم ملی والیبال ایران در بین چهار تیم برتر قرار دارد. رقیب جدی ایران هلند و یک یا دو کشور دیگر محسوب می‌شوند که در تلاش برای رسیدن به جایگاه ایران هستند.

وی با تاکید بر این‌که می‌دانم که تک تک بازیکنان تیم ملی انگیزه زیادی برای کسب سومین سهمیه متوالی المپیک برای والیبال ایران را در دارند، گفت: کسب سهمیه در این مرحله از رقابت‌های انتخابی برای ایران غیر ممکن نیست. شانس 100 درصدی نداریم، اما شرایط تیم‌های برزیل و ایتالیا نشان داده که این تیم ها هم شکننده هستند.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: کسب سهمیه دست یافتی است اما سخت است و اینکه رده والیبال ایران در جهان در جایگاه دهم و یازدهم حفظ شود، خیلی مهم است. اگر امتیاز بهتری هم بگیریم که نسبت به قبل شرایطمان بهتر شود، که چه بهتر، البته 12 مسابقه در لیگ ملت‌های سال آینده داریم که در این زمینه کمک خواهد کرد.

داورزنی به انگیزه بازیکنان که بیش از همه اعضای خانواده والیبال برای کسب سهمیه المپیک است اشاره کرد و گفت: انشاالله المپیک پاریس را تجربه کنید. امیداروم با سربلندی دو رویداد پیش رو را پست سر بگذاریم.

وی درباره مسابقات هانگژو گفت: بازی‌های آسیایی شاید در رده‌بندی جهانی ایران تاثیر نداشته باشد، اما نتیجه برای ورزش ایران و والیبال بسیار مهم است و در برزیل هم امیدوارم با جدیت و همت شما به هدف برسیم.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: فشار زیادی هم از سوی افکار عمومی و هم رسانه‌ها در این مدت به مجموعه والیبال ایران وارد شد که سخت بود، اما چون مردم انتظار برد از والیبال دارند بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال ایران مسئولیت سنگینی برعهده دارند و باید تلاش کنید. من خودم بعضی مواقع سید را مثال می‌زنم که با انگشت شکسته بازی کرد و این موضوع نشان می‌دهد که این بازیکن و دیگر اعضای تیم ملی چقدر انگیزه و تحمل دارند تا به تیم ملی و کشورش خدمت کنند که این موضوع برای والیبال خیلی ارزشمند است.

داورزنی خطاب به بازیکنان و اعضای کادر فنی گفت: همه شما ثابت کردید که از بهترین ها هستید و می توانید دوباره برای کشور افتخارآفرینی کنید.

عطایی و امید به کسب سهمیه

بهروز عطایی در حاشیه تمرین تیم ملی والیبال اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت خوبی پس از قهرمانی آسیا و لیگ جهانی داریم. یک فشار غیرعادی را به حداقل رساندیم. تمرینات عمومی را انجام می دهیم و کیفیت تمرین ارتقا پیدا کرده. امیدواریم این روند را در مسابقات داشته باشیم و ضعف‌ها را کمتر ببینیم یا اصلا نبینیم.

وی ادامه داد: تیم ب والیبال تشکیل شده و بازیکنانی به همراه ۳ یا ۴ بازیکن که از تیم الف جدا شده‌اند، تمرین می‌کنند. اطلاعات کادرفنی به ما کمک می‌کند ۲ بازیکن به شکل قطعی و بر اساس عملکرد هانگژو، تعداد بازیکنان تا ۴ بازیکن به تیم اصلی برای انتخابی المپیک اضافه شوند با این خستگی و شرایط عادت کردیم. وقتی در لیگ ملتها ۲ کشور در ۱۰ روز عوض می کنیم، خودمان را تطبیق داده‌ایم. قطعا فشار غیرمتعارفی نیست و خستگی دارد.

سرمربی تیم ملی والیبال در مورد وضعیت عبادی پور گفت: درباره عبادی‌پور باید بگویم تصمیم برای آینده اتفاق می‌افتد و تیم فعلی انتخاب شده است.

عطایی عنوان کرد: فشار خیلی زیادی روی بچه‌ها بود و سعی کردیم فشار را برداریم و به وضعیت بهتری دست یابیم. به خودمان قول داده‌ایم که در برزیل سهمیه المپیک را کسب کنیم و می‌دانیم که نتایج والیبال برای کشور خیلی مهم است. انرژی تمام بازیکنان صرف این خواهد شد که بهترین عملکرد را داشته باشند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که هم در در برزیل و هم در چین از خودمان راضی باشیم و سبب شادی ملت ایران شویم.