پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

اوج هیجان در رم ایتالیا

فینال قهرمانی جهان اینبار در فینال قهرمانی اروپا تکرار می شود.

در آخرین بازی از مسابقات والیبال قهرمانی اروپا در شهر رم ایتالیا تیم های ایتالیا و لهستان در فینال مسابقات به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دو تیم که از مرحله گروهی تا به فینال هیچگونه شکستی را متحمل نشده اند، قدرتمندانه راهی این مرحله شدند تا پیش بینی ها از اینکه این دو تیم راهی فینال خواهند شد درست از آب در آید.
تیم ملی والیبال ایتالیا که مدافع عنوان قهرمانی است در دو سال گذشته دو قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان و اروپا کسب کرده و میخواهد با شکست دوباره لهستان همانند فینال قهرمانی جهان سومین قهرمانی خود در دو سال گذشته را به دست آورند. شاگردان فردیناندو دیجورجی در تیم ملی والیبال ایتالیا در نیمه‌نهایی به راحتی فرانسه را شکست دادند و نشان دادند در حضور تماشاگران خود گویی یک یار اضافه در زمین دارند.
از طرف دیگر تیم ملی والیبال لهستان که در فینال قهرمانی جهان در شهر کاتوویسه لهستان مغلوب ایتالیا شدند، بهترین فرصت را خواهند داشت تا با انتقام آن بازی قهرمانی اروپا را جلوی چشم بیش از دوازده هزار هوادار ایتالیا به دست بیاورند. لهستانی ها که این روزها با ویلفردو لئون مهار ناپذیر است می‌تواند پس از چهارده سال دومین قهرمانی خود در اروپا را به دست بیاورد و به منتقدان خود ثابت کند، این جام برای آنها نحس نیست.
قطعا قهرمانی در این مسابقات می‌تواند ارزشمندترین بازیکن را هم از این تیم به همراه داشته باشد، بازیکنانی همچون ویلفردو لئون، دنیل لاویا، سیمونِ جیانلی و یوری رومانو کاندیدای ارزشمندترین بازیکن مسابقات هستندخو قهرمانی و درخشش در فینال می‌تواند کمک بزرگی برای این هدف باشد.
این دو تیم‌ همین چند وقت پیش در جام واگنر به مصاف هم رفتند که ایتالیا موفق به شکست لهستان شد، نکته جالب اینکه هر چهار تیم جام امسال واگنر راهی نیمه‌نهایی اروپا شدند که نشان از سطح بالای این تیم ها و سطح بالای جام واگنر دارد. مسابقه فینال از ساعت ۲۲:۳۰ در شهر رم ایتالیا برگزار خواهد شد و اختتامیه و اهدای جام بلافاصله در مراسمی با شکوه برگزار خواهد شد.
ترکیب احتمالی ایتالیا: سیمونه جیانلی، یوری رومانو، دنیل لاویا، الکساندر میکیلیتو، جیانلوکا گالاسی، موسکا و فابیو بالاسو
ترکیب احتمالی لهستان: مارسین یانوش، لوکاژ کاژمارک، الکساندر شیفکا، ویلفردو لئون، نوربرت هوبر، یاکوب کوچانوسکی و پاول زاتورسکی
آخرین جدال برابر هم
ایتالیا ۳-۱ لهستان ( جام واگنر لهستان)
ایتالیا هفت بار توانسته عنوان قهرمانی اروپا را به دست بیاورد و لهستانی ها تنها یک‌بار صاحب این جام شده‌اند.
نویسنده: جمشید حمیدی