پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گزارش های ویژه البرز ورزشی از جام اتحادیه جهانی کشتی

زارع کشتی گیر سفارشی اردوغان را شکست داد!

کشتی آزاد جهانی بلگراد برای ایرانیان آغازی خوش داشت، چهره های پرتوان ایرانی هر چه توانسته اند برای کسب پیروزی های شیرین و رسیدن به فینال مایه گذاشتند.

همه ی پیروزمندی ها برای ما ارزشمند بوده است اما بهترین نتیجه را امیرحسین زارع گرفت، یلی که طاها اکگل قهرمان المپیک و جهان را چهار بر دو شکست داد و انتقام باخت قبلی خود را از ایم قهرمان نامی ترکیه گرفت.

این درحالی بود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پیش از اعزام ترک ها به صربستان از طاها خواسته بود که طلای مسابقات جهانی را برای کشورش به ارمغان بیاورد. از سویی دیگر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایرانی نیز امیرحسین زارع را ستود و گفت که او پیشتر نیز می توانست طلای جهان و المپیک را به دست آورد اما امروز که پخته تر شده و اشتباهات کمتری را مرتکب می شود دور جدیدی را برای یکه تازی در دنیای گوش شکسته ها آغاز کرده است.

زارع حالا در وزن 125 کیلوگرم یک قدرت بزرگ محسوب می شود.

امیرمحمد یزدانی دیگر کشتی گیر مازندرانی با اقتدار به فینال وزن 70 کیلوگرم رسید، وی مانند دایی اش حسن یزدانی پر زور و قدرتمند کشتی می گیرد.

رویارویی دو غول بزرگ کشتی جهان

اما در کنار همه ی این اتفاقات شیرین که امیدواریم امشب کامل شود رویارویی دو غول کشتی جهان حسن یزدانی و تیلور آمریکایی ورد زبان همه است. تیلور دیروز کولاک کرد اما یزدانی آهسته و آرام کشتی گرفت شاید به این خاطر که خواسته باشد انرژی خود را نگه دارد و یا به اصطلاح معروف رد گم کند اما هرچه که باشد یزدانی جدالی سخت مقابل سخره ی آمریکایی خواهد داشت امیدواریم که امشب پیام آور پیروزی یل ایرانی باشیم.

و اما دیدار های پایانی آزاد کاران ایرانی در جام اتحادیه جهانی کشتی

ایران امشب (یکشنبه شب) سه فینالیست دارد که رقابتهای رده بندی و فینال چهار وزن نخست از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه آغاز می شود.
با حذف رضا اطری، ایران در وزن ۶۱ کیلوگرم نماینده ندارد.

در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم امیر محمد یزدانی پس از ۵ مبارزه که از ساعت ۱۹:۴۵ آغاز می شود، حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه با رقیب آمریکایی خود مبارزه می کند.

سپس بعد از دو مبارزه، حسن یزدانی در فینال ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور می رود که این کشتی حدود ساعت ۲۱ تا ۲۱ و ۱۵ دقیقه خواهد بود. البته با توجه به زمان مسابقات قبلی، ممکن است دقایقی زمان مبارزه یزدانی جلو یا عقب شود.

همچنین، دو کشتی پس از فینال یزدانی، امیر حسین زارع در فینال سنگین وزن با گنو پتریاشویلی مبارزه می کند که این مسابقه حدود ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه خواهد بود.

همچنین از ساعت ۱۲ ظهر امروز، جدول مقدماتی رقابتهای چهار وزن دوم آغاز می شود.

در حاشیه این رقابت ها حضور علیرضا حیدری قهرمان سابق جهان و المپیک که از کانادا به بلگراد آمده بود جل توجه می کند او ظاهرا با علیرضا دبیر حشر و نشر دارد و نظرات صائب خود را ارائه می دهد.

از سویی دیگر حضور پررنگ مربیان ایرانی در تیم های کامبوج و ترکمنستان نشان می دهد که ایرانیان همچنان در کشتی سرآمد هستند.

ایرانیان زیادی از گوشه و کنار اروپا و کشور عزیزمان برای تماشای مسابقات به صربستان آمده اند و در این بین مهندس یوسفی فر موسس برند نوین چرم و حامی اصلی مسابقات اتحادیه جهانی کشتی موجب دلگرمی اهالی ورزش دوست کشور ما محسوب می شود.

گزارش: رضا اسماعیلی - احمد دباغ - بلگراد