پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لزوم طراحی بهتر برای فوتسال؛

فینال رویایی با تکنیکی ترین تیم جهان

حضور در تورنمنت شش جانبه و پیکار با برزیل در فینال مقدمه تحول گرایی و حرکت اساسی در فوتسال است. نگاه دقیق به فوتسال و طراحی بهتر را از فوتبالیست ها دریغ نکنید!

وحید شمسایی و کادر فنی او برای حضور در تورنمنت شش جانبه در برزیل کاری منطقی و عقلایی صورت دادند.

ایجاد تحول در ترکیب تیم و تلفیق بازیکنان با تجربه و جوان نیاز به شجاعت و تصمیم گیری درست داشت. این پوست اندازی و جوانگرایی و فرصت دادن به پدیده ها و جوان های مستعد نیاز تیم ملی در سال منتهی به جام جهانی بود.

بهره‌بردن از پنج بازیکن تیم امید و جوان ما که در اختیار صانعی بود، یک اقدام حساب‌شده بود تا در تورنمنت شش جانبه برزیل ظرفیت و توانایی خود را نشان دهند. تیم متحول شده ما در دو دیدار اولیه با پاراگوئه و کلمبیا نمایشی خوب داشت.

دو پیروزی روحیه ساز و کاملا تاکتیکی همه را به وجد آورد. دیروز هم تیم فوتسال ما از سد ژاپن گذشت و پای در فینال گذاشت.

تقابل با ژاپن و انتقام شکست سال گذشته از جهات مختلف دارای ویژگی‌های خاص بود. اولا تیم ملی گلی دریافت نکرد. ثانیا  بازیکنان ما با دوندگی و حفظ توپ و اداره بازی و در بازپس گیری توپ در دو ضد حمله به حریف ضربه زدند.

این حربه ای بود که همواره ژاپنی ها در دستور کار داشتند، اما این بار تیم ما از همین ناحیه و با حرکت سرعتی و انفجاری دو گل به  چشم بادامی ها زد.

تیم ما‌ امروز در مقابل برزیل صف آرایی خواهد کرد. تقابل دو سبک مشابه فوتسال که اساس آن را تکنیک و حرکات ظریف شکل می دهد دیدنی خواهد بود.

حسن این تقابل شناخت ضعف و قوت تیم و نوع بازی جوان‌ترها در میادین مهم است. باید دید کادرفنی ما در تاکتیک مقابله گرایانه با بازیکنان تکنیکی برزیل چه طرح و برنامه ای دارد.

اساسا در فوتسال نمایش تیم‌های باشگاهی و ملی ما به توانایی های فردی بازیکنان وابسته  است. باید این توانایی های فردی را در مسیر اهداف گروهی قرار دهیم .

کار بدنسازی و دوندگی و نبردهای فیزیکی را درفاز دفاع و حمله اصلاح کنیم. به تغییر حالت و انعطاف تاکتیکی در دفاع باید توجه بیشتری  کنیم.زیرا بازیکنان‌ما در فاز حمله توانایی های بالقوه ای دارند.

بعد از بازی با برزیل بایدطوری برنامه ریزی کنیم تا تیم ملی با پرتغال، اسپانیا، روسیه و آرژانتین و حتی مراکش هم بازی کند تا در سال منتهی به جام جهانی بازیکنان ‌ما به مرز هماهنگی و انسجام برسند و صعودی دوباره در رنکینگ داشته باشند.

نویسنده: احمد میرزاییان‌