پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
فوتبال لیگ قهرمان آسیا از نگاه عرب نیوز

النصری ها در تهران اینترنت نامحدود می گیرند

کریستیانو رونالدو، نیمار و کریم بنزما در مجموع 11 عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده‌اند و از روز دوشنبه، آنها پیشتاز رقابت‌های عربستان سعودی در آسیا هستند.

نیمار که هفته گذشته از تعداد گل‌های بین‌المللی پله برای برزیل پیشی گرفت، در ماه آگوست به الهلال رسید و روز جمعه اولین بازی خود را در لیگ انجام داد زیرا قهرمان چهار دوره آسیایی ابها را 6-1 شکست داد. هلال در ماه می گذشته فینال را به اوراوا ردز ژاپن واگذار کرد.

از آن زمان، باشگاه های عربستان سعودی حدود 950 میلیون دلار برای برخی از بزرگترین ستاره های جهان هزینه کرده اند. این هزینه ها با اقدام صندوق سرمایه گذاری عمومی ثروت پادشاهی برای تصاحب اکثریت سهام در چهار باشگاه برتر کشور، الهلال، الاتحاد، الاهلی و النصر تقویت می شود.

الهلال علاوه بر نیمار، ستاره های لیگ برتر انگلیس، روبن نئوس، کالیدو کولیبالی و الکساندر میتروویچ و همچنین یاسین بونو دروازه بان مراکشی، مالکوم وینگر برزیلی و هافبک صربستانی سرگئی میلینکوویچ ساویچ را به خدمت گرفته است.

بمبئی سیتی در همین گروه قرار گرفته است و هندی ها به دنبال فرصتی برای مقابله با هلال و به خصوص فوق ستاره برزیلی آن هستند.

دس باکینگهام، سرمربی بمبئی گفت: فکر می‌کنم هرکسی که روند برخی از این تیم‌ها را دیده باشد متوجه می شود  نیمار آخرین نفری است که به عربستان آمده است و این هیجان‌انگیز است. آنها آن کالیبر و کیفیت بازیکن را به هند می آورند که برای ما و باشگاه ما و همچنین برای هواداران هند بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

در مجموع، چهار نماینده عربستان سعودی در میان 40 نماینده در مرحله گروهی حضور دارند که 10 تیم برتر گروه و شش تیم برتر رتبه دوم به دور دوم راه پیدا کردند.

پس از سال‌ها بازی عربستان و ایران که در زمین‌های بی‌طرف برگزار می‌شود، رونالدو روز سه‌شنبه النصر را راهی تهران می‌کند تا به مصاف پرسپولیس برود. میهمان هرگز جام آسیایی را بالای سر نبرده است.

رضا درویش، رئیس باشگاه پرسپولیس در اوایل این ماه به تلویزیون محلی گفته بود که النصر برخلاف عموم مردم کشور، دسترسی کامل به اینترنت خواهد داشت.

درویش گفت: با مدیرعامل ایرانسل صحبت کرده‌ام و به او گفتم می‌خواهیم به بازیکنان و پرسنل ایرانسل سیم‌کارت با اینترنت بدون محدودیت بدهیم تا از ورود به ایران تا خروج از ایران استفاده کنند.

الاتحاد قهرمان عربستان سعودی است و علاوه بر بنزما، فاتحان اروپایی گذشته مانند انگولو کانته از چلسی و فابینیو از لیورپول را به ارمغان آورده است. قهرمان دو دوره آسیا در جده به مصاف AGMK ازبکستان می رود.

الفیحه گروه چهارجانبه سعودی را تکمیل می کند اما مانند سه مورد دیگر متعلق به صندوق سرمایه گذاری عمومی نیست و از همان قدرت ستاره ای برخوردار نیست. این تیم با سفری سخت به ازبکستان برای مصاف با پاختاکور آغاز می کند.

این مسابقات تماماً مربوط به تیم های عربستان سعودی نیست زیرا تا فینال به مناطق جغرافیایی تقسیم می شود و در ماه مه آینده نماینده ای از نیمه شرقی این قاره را تضمین می کند.

اوراوا ردز ژاپن قهرمان فعلی است و اولسان هیوندای هورنگ آی از کره جنوبی در سال 2020 جام را بالای سر برد.

هونگ میونگ بو، مربی تیم اولسان، گفت: ما می دانیم که تیم های عربستان سعودی مخالفت های قدرتمندی را ارائه خواهند کرد، اما استانداردها در سراسر آسیا در حال افزایش است. ما باید ابتدا روی انجام هر چه بهتر تمرکز کنیم.

برگردان: هستی رفیعی