پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
یادداشت واره

بارقه امید در ورزش و درسی از تاریخ

اینکه رییس جمهوری محترم، برای دومین بار پیاپی به یک شخصیت ورزشی و از جنس ورزش اعتماد می کنند و سکان هدایت و راهبری ورزش این پدیده مهم فرهنگی و اجتماعی را به یک مدیر خوشنام در این عرصه سپرده اند  فی نفسه ستودنی و قابل تقدیر است  .

دکتر کیومرث هاشمی در حوزه ورزش شخصیتی آرام، فروتن، مزین به خلق نیکو و ... شناخته، که تدبیر و قاطعیت را هم چاشنی عملکرد توام با سلامت در مسوولیت های بی شمار مدیریتی کلان در عرصه ورزش قهرمانی، عرصه « آموزش و پرورش » و مدیریت های ستادی ، داشته است رای اعتماد مجلس به ایشان بارقه ای از امید را در دل علاقه مندان و دلسوزان و فعالین این حوزه، پدید آورده است.

... و البته هم، بر جامعه ورزش، از نیروهای انسانی در بدنه وزارت متبوع، کمیته ملی المپیک، فدراسیون های ورزشی، کارگزاران ورزش استان ها، کارشناسان، اهل رسانه و پیشکسوتان، فرض است که یاری بخش در این فرصت دوباره بوده، با گشاده رویی، احترام متقابل، ارائه نظریات کارشناسانه، همکاری‌های مشترک و همراهی های صادقانه، کمک رسان خانواده بزرگ ورزش بوده و این فرصت دوباره مدیریت تخصصی ورزشی را قدر بدانند و یاوران صادق وزیر جدید که از « عصاره » های ورزش کشور است، باشند .

بزرگترین آسیب در جامعه ورزش ما که تاریخ همیشه گواه آن است این بوده که در دوران تغییرات، خودزنی به اوج خود می‌رسد و عزیزان ذینفع در این حوزه به عوض تقویت جایگاه ها ، به تخریب چهره ها پرداخته ، چون موریانه، بنیان ورزش را تضعیف می کنند .

لطفاً از « تاریخ » درس بگیریم و در راستای قدرت روزافزون ورزش و ورزشی ها، گام برداریم.

نویسنده: فرامرز سنگینی – کارشناس ارشد تربیت بدنی