پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نساجی برد، سپاهان متوقف شد؛

پرسپولیس در پی شکار النصر!

برد نساجی و توقف سپاهان در گام اول رقابت‌های قاره مناسب بود، اما همه نگاه‌ها متوجه رویارویی پرسپولیس و النصر عربستان است.

روز گذشته سپاهان در ورزشگاه خانگی حریف در حالی که تا دقایق پایانی از نیروی هوایی عراق پیش بود، با دریافت گل غیر منتظره به تساوی ۲ بر ۲ و تقسیم امتیازات رضایت داد.

در این گروه الاتحاد 3 بر صفر آلمالیق را برد. در گروه D نساجی ایران دو بر صفر تیم مومبای سیتی هند را در خانه حریف شکست داد .تقابل الهلال با ستاره هایش در ورزشگاه ریاض عربستان با نوبهار دیدنی بود.

نیمار و چهره های سرشناس الهلال در حضور ۴۰ هزار تماشاگر خودی تا ثانیه‌ های پایانی از میهمان عقب بودند.آنها در اوقات اضافی که داور ۱۴ دقیقه اعلام کرد گل تساوی را درون دروازه حریف جای دادند.

در گروه E که شاید رقابت فشرده ای خواهد داشت، پرسپولیس امشب در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی پذیرای النصر عربستان خواهد بود. بازگشت بیرانوند و وحید امیری به تمرینات خبر خوبی برای یحیی گل محمدی است.

به نظر می رسد مدافعان پرسپولیس امشب وظایفی خطیر برای مقابله با رونالدو و سادیو مانه دارند. پوشش دفاعی و تجمع هافبک های مرکزی و فشرده کردن لایه های دفاعی در مقاطعی که حریف توپ و میدان را در اختیار دارد، باید بدرستی اجرا شود.

در واقع تسخیر فضا و جمع شدن در فاز دفاعی باید در دستور کار شاگردان گل محمدی باشد. اگر مهار دو مهاجم سرشناس النصر با توفیق همراه باشد، قطعا پرسپولیس ایران توانایی ضربه زدن به حریف را دارد.

ترابی، صادقی و امیری سه مهره کلیدی پرسپولیس هستند. اگر آنها در تغذیه زاهدی  عملکرد خوبی داشته باشند و سرلک و سروش هم پاس های طلایی برای مهاجمان ارسال کنند می توان دروازه النصر را تسخیر کرد.

حیف که این دیدار رویایی در ورزشگاه خالی برگزار می شود و هواداران کشورمان از دیدن این تقابل زیبا محروم هستند. در پیکار دیگر این گروه استقلال تاجیکستان  و الدحیل قطر با هم  رقابت خواهند داشت.

نویسنده: احمد میرزاییان