پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

پیروزی آسان تیم ملی والیبال در گام نخست

درحالی که دو تیم ساحلی ایران مسابقات نخست خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند تیم ملی سالنی در گام اول بازی های هانگژو مقابل مردان گمنام نپال به برتری مطلق دست پیدا کرد.

در این مسابقه تیم ایران 75 و تیم نپال 37 امتیاز به نام خود ثبت کردند و صابر کاظمی با به دست آوردن 11 امتیاز پوئن آور ترین بازیکن ایران بود.

کادرفنی تیم ایران سعی کرد که در این مسابقه از همه ی اعضای تیم استفاده کند.

تیم ملی والیبال ایران این مسابقه با ترکیب سیدمحمد موسوی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، محمدطاهر وادی، پوریا حسین‌خانزاده، محمد ولی‌زاده و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) آغاز کرد.

وونگ چی چور از هنگ‌کنگ و عبیدالله شاه از پاکستان داوران اول و دوم این مسابقه بودند که به مدت 60 دقیقه طول کشید.

این دیدار نخستین جدال دو تیم ایران و نپال در طول تاریخ والیبال دو کشور بود که با پیروزی ملی‌پوشان کشورمان همراه شد. تیم ملی والیبال نپال شصتمین حریف تاریخ والیبال مردان ایران در جهان محسوب می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران ساعت 10 فردا (پنج‌شنبه 30 شهریور) در دومین مسابقه خود به مصاف بحرین می‌رود.

مسابقات والیبال مردان نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از روز سه‌شنبه 28 شهریور آغاز شده و تا 4 مهرماه در شهر هانگژو کشور چین ادامه دارد.

تیم ملی ایران با این پیروزی به مرحله دوم رسید که نامزد دیدار برنده تایلند – قطر شد که البته تایلندی ها با شکست باید در دورحذفی یک بازی کنند. ناگفته نماند که جدول مسابقات بازی های آسیایی همانند مسابقات قهرمانی آسیا در ارومیه است و ملی پوشان ما درصورت عبور از شاگردان پارکی وون به نیمه نهایی خواهند رسید.

گزارش: پوریا حمیدی