پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
مرحبا به اخلاق مداری قهرمان شایسته ایران

زارع، جوانمردی را معنا بخشید!

امیر حسین زارع، کشتی گیر طلایی ایران در سنگین وزن یک قهرمان و پهلوان واقعی بود.

او را باید به جهت رعایت اخلاق و شکیبایی اش در دیدار فینال ستایش کرد. جوان رعنای ما در صربستان بر روی تشک یک جنگجوی واقعی و یک مبارز  تمام عیار بود.

او رقبا را یکی پس از دیگری از صحنه خارج کرد و بر سکوی افتخار ایستاد. برد قاطع زارع مقابل طاها کاگول قهرمان افسانه ای ترکیه همه را به ستایش و تمجید از کشتی گیر شایسته ما واداشت.

رسانه های ورزشی ترکیه هم جملگی به برتری بی چون و چرای زارع پرداختند و شیوه مبارزه او را ستایش کردند. اما اوج دلاوری و شایستگی امیر حسبن زارع ما در فینال بود که پتریاشویلی را به مسلخ کشید و با امتیاز عالی این قهرمان جهان و المپیک را شکست داد.

پتریاشویلی بی دلیل از کوره در رفت و با عصبانیت  سیلی به صورت کشتی گیر ما زد. واکنش همراه با متانت و صبوری زارع  سالن محل مسابقه و تماشاگران حاضر را تحت الشعاع قرار داد.

مسئولان ارشد فیلا و رسانه های ورزشی صربستان و شبکه های تلویزیونی اروپایی، از اقدام خوب و همراه با خویشتنداری و متانت زارع تمجید کردند و او را لایق حضور بر سکوی قهرمانی دانستند. زارع با این اقدام الگوساز بر روی تشک کشتی به رعایت اصول اخلاقی و بازی جوانمردانه تاکید کرد.

زارع امروز آقای سنگین وزن کشتی جهان است و با این روحیات پهلوانی تاریخ ساز خواهد شد. جا دارد از این قهرمان و‌ جوانمرد عرصه ورزش در مراسمی جداگانه تجلیل کرده و او را به نسل جوان و نوجوان معرفی کنیم.

نویسنده: احمد میرزاییان