پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال بازی های آسیایی

ایران در انتظار یک بازی جدی با قطر

تیم ملی والیبال ایران به یک برد آسان دیگر در چارچوب بازی های آسیایی هانگژو دست پیدا کرد و در سه ست مقابل تیم سرمربی سابق ایران یعنی تایلند به برتری دست پیدا کرد.

با این پیروزی مطابق جدول رقابت ها که شبیه لیگ ملت ها در ارومیه اجرا می شود ایرانی ها به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند تا پس از دو روز استراحت یکشنیه مقابل برنده دو تیم عربی بحرین – قطر قرار بگیرند و باتوجه به نمایشی که تاکنون ارائه شد قطری ها جدی ترین رقیب تیم ملی باید قلمداد کرد.

هرچند که تیم ایران رنگ و بوی قهرمانی دارد و جز این نیز نباید باشد.

ترکیب شروع کننده تیم ایران را سیدمحمد موسوی، امین اسماعیل نژاد، امیر حسین اسفندیار، محمد طاهر وادی و شهروز همایون فر منش به‌همراه محمد ولی زاده تشکیل دادند.

ست اول بازی ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران تمام شد. نبرد دو تیم در این وقت تقریبا پایاپای بود و سید محمد موسوی به همراه امین اسماعیل نژاد و محمد ولی زاده بیشترین امتیازات را برای ایران در ست اول کسب کردند.

ست دوم بازی نیز ۲۵ بر ۱۸ برای شاگردان عطایی ثبت شد. در کنار سید و اسماعیل نژاد، امیرحسین اسفندیار نیز در این ست به امتیاز آوری رسید و هر سه تا ست دوم هفت امتیاز گرفتند.

ست سوم این بازی هم ۲۵ بر 16 به نفع ایران تمام شد تا والیبالیست های کشورمان در مجموع سه بر صفر برنده بازی باشند.

سید محمدموسوی و امیرحسین اسفندیار با کسب 11 امتیاز بهترین بازیکنان ایران در این مسابقه بودند و عنوان امتیازآورترین بازیکن بود اسفندیار که پارسال در لیگ روسیه بازی کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که امسال در تیم تیانجین بازی خواهد کرد ناگفته نماند که نگاپت بازیکن قدیمی تایلند 16 امتیاز کسب کرد.

با این نتیجه تیم ملی والیبال ایران با توجه به جدول بازی‌ها مستقیما به نیمه نهایی رسید و منتظر مشخص شدن حریفش است. بازی نیمه نهایی سوم مهر برگزار می شود و فینال چهارم مهر انجام خواهد بود.

تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی موفق به شکست نپال و بحرین شده بود و تایلند سومین قربانی این تیم در مسیر کسب مقام قهرمانی است.

همزمان با دیدار ایران و تایلند دو تیم بحرین و قطر نیز به مصاف یکدیگر رفتند و برنامه سایر دیدارهای این مرحله از مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی 2022 به وقت تهران به قرار زیر است:

قزاقستان – ژاپن و هند – چین تایپه ساعت 10

چین – اندونزی و کره‌جنوبی – پاکستان ساعت 14:30

گزارش: جمشید حمیدی