پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
سوارکاری در حسرت انتخابات

هژبر: رئیس فدراسیون جهانی به ایران می آید

درآمد آلمان برخلاف تصور عامه فروش بنز و بی ام دبیلو نیست، ژرمن ها بیشترین پول را از طریق پرورش و صدور اسب کسب می کنند و از این بابت سرآمد دنیا هستند.

علی هژبر ملی پوش سابق سوارکاری و مسئول پیشین درساژ فدراسیون سوارکاری در نشستی با نمایندگان رسانه ضمن اعلام این مطلب افزود: متاسفانه در کشور ما عده ای منافع طلب با وارد کردن اسب های از رده خارجه شده ی برخی کشور ها از جمله عراق که به درد سلاخی می خوردند صنعت پرورش اسب ایران را تضعیف کردند.

هرچند اسب نژاد ایرانی که درحال حاضر به نام نژاد عرب شناخته می شود به لحاظ رقابت های بین المللی قدرت لازمه را ندارند اما با ترکیب نژاد های مختلف توانسته ایم موفقیت هایی در این زمینه به دست آوریم و صدور اسبچه خزر به کشوری مانند انگلستان نمونه هایی از اقدامات انجام شده است.

مالک باشگاه مجهز و تماشایی بهشت صفادشت با اعلام این واقعیت که چند مجموعه از جمله خودشان ابتکارات بسیار زیادی را برای پرورش اسب در ایران انجام داده اند افزود: با تاکید فدراسیون جهانی که هر مجموعه ی سوارکاری باید همه ی تجهیزات را کنار هم داشته باشند هتل این باشگاه نیز بهمن ماه با حضور فدراسیون جهانی سوارکاری افتتاح خواهد شد و در نخستین گام میزبانی پرش با اسب قهرمانی آسیا را برعهده خواهیم گرفت.

هژبر افزود: با فدراسیون های ورزشی به ویژه فدراسیون فوتبال نیز تعاملاتی خواهیم داشت تا این سرمایه ی ارزشمند ملی که با خون دل و صبوری احداث شده است مکانی ارزشمند برای برپایی کمپ های تیم های ملی از جمله فوتبال باشد.

وی درباره انتخابات فدراسیون سوارکاری نیز گفت: متاسفانه وزارت قبلی ورزش یک انتخابات واقعی را غیرقانونی اعلام کرد و آقای خلیلی که  انصافا تلاش های زیادی برای احیای سوارکاری و رفع مشکل قرنطینه انجام داده بود کنار گذاشته شد و اکنون با اعتمادی که به دکتر کیومرث هاشمی داریم امیدوار هستم که هرچه زودتر انتخابات فدراسیون سوارکاری برگزار شود.

گزارش: ج - دوستدار