پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بیوگرافی بازیکن دو رگه ایرانی – ژاپنی

کیهان: پدرم ایرانی است مادرم اهل استان چیبا

کیهان تاکاهاشی قطر پاسور دورگه ژاپنی ایرانی که این روزها در ترکیب ژاپن در بازی های آسیایی خوش می‌درخشد مصاحبه ای با یک خبرنگار ژاپنی انجام داده و از رویاهای خود می‌گوید.

کیهان نام آن در فارسی به معنای جهان است. تاکاهاشی با قد 193 سانتی متر و قد 350 سانتی متر با پدری ایرانی و مادری ژاپنی با افتخار می گوید: به جرات می توانم بگویم اسم خوبی است، این شخصیت من است.

با این حال، در دوران کودکی هرگز این نام را دوست نداشتم. من نیمی ژاپنی هستم و در مقایسه با اطرافیانم، مردم مرا متفاوت می بینند. از این ایده که ممکن است نامم عجیب دیده شود، خوشم نیامد. او را دیگران نمی‌دیدند و نمی‌توانست خود را متفاوت بپذیرد. وقتی من در باشگاه والیبال دبیرستان ناراشینو بودم، چنین افکاری تغییر کرد.

همه چیز با فعالیت های باشگاهی دبیرستان که من انتخاب کردم متفاوت بود، زیرا تمرین صبحگاهی وجود نداشت. در حالی که تحت عذاب قوی ترین مدرسه در استان است، تفاوت به ارث رسیده از پدر و مادرش تبدیل به یک سلاح شده است.

او با سرویس‌ها و اسپک‌هایی که از توانایی بدنی و قد او استفاده می‌کند، به یک آس تبدیل شده است. او خود را وقف سه سال والیبال کرد. او همچنین در دبیرستان و دبیرستان بهار شرکت کرد و به سمت بازیکن توجه دوید.

او سال گذشته به تیم ملی زیر 20 سال پیوست. همانطور که او به طور پیوسته از پله ها بالا می رفت، یک روز احساس کرد که می خواهد به فردی تبدیل شود که بتواند افق های خود را به جهان گسترش دهد. رویای فعلی او حمل پرچم ژاپن بر پشت و ایستادن در زمین تیم برتر است. او گفت: می‌توانستم بفهمم که والدینش این نام را به او داده‌اند. او امسال برای اولین بار به عنوان تیم برتر انتخاب شد. با اینکه تعجب می کند، پاهایش را روی زمین نگه می دارد و می گوید: انتخاب شدن پایانی ندارد. انتظار می رود او قدرت تهاجمی داشته باشد و به عنوان حریف متخصص در حمله انتخاب شد.

در همین موقعیت نیشیدا و میائورا هستند که دنیا را می شناسند. برای انتخاب به عنوان یکی از 14 بازیکنی که می توانند در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند، راه پرفراز و نشیبی در پیش است، اما او گفت: بازیکنان سطح بالایی زیاد هستند، الان چگونه می توانم رشد کنم و چگونه می توانم کمک کنم؟ من یک صحنه ایده آل دارم. جام جهانی 2019، ست پنجم نهایی بین ژاپن و کانادا. از 9-9، نیشیدا که در آن زمان 19 ساله بود، 5  سرویس به ثمر رساند و ژاپن با 6 سرویس متوالی بازی را به پایان رساند. تاکاهاشی بارها و بارها به عقب نگاه کرده و گفته است: این برعکس جهان است. من می خواهم چنین احساس و مهارت قوی را به دست بیاورم. پتانسیل بی پایان و میل به رویاها. همانطور که از معنی نام من پیداست. کیهان تاکاهاشی در 13 اکتبر 2003 در شهر آساهی، استان چیبا به دنیا آمد. او پدری ایرانی و مادری ژاپنی دارد. او به دلیل آسیب دیدگی، فوتبال را که از کلاس دوم شروع کرده بود، رها کرد و در اواسط کلاس دوم به باشگاه والیبال پیوست، زیرا بدون تمرین صبحگاهی داشت. او در دبیرستان ناراشینو تک خال بود و سه سال متوالی در هاروتاکا شرکت کرد و در سال سوم بهترین بازیکن شد. او وارد دانشکده حقوق شد و در سال 2010 به تیم ملی زیر 20 سال پیوست. او 193 سانتی متر قد دارد.

گروه والیبال البرز ورزشی