پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

دستور رئیس جمهور و تاکید تاج

به نظر می‌رسد با توجه به حساسیت رجال سیاسی نسبت به ساخت ورزشگاهی جدید در تهران، احداث چنین ورزشگاهی جدی است.

اخیرا  رئیس‌جمهور در مراسم تقدیر از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش ایران تاکید می‌کند که با ایجاد یک ورزشگاه جامع و آبرومند در تهران که در شان قهرمانان ما و میزبانی بین‌المللی باشد علی‌رغم هزینه‌های بالا کاملا موافقم. این در حالی است که بلافاصله بعد از دیدار سه‌شنبه شب، برخی رسانه‌های عرب‌زبان به موضوع کمبودها و ضعف‌های واضح امکاناتی فوتبال ایران و به‌خصوص موضوع چمن و سکوها و نحوه پخش رقابت‌های فوتبال از ایران اشاره کرده و این موضوع را مورد انتقاد قرار دادند.

نکته جالب توجه اینکه مهدی تاج در این خصوص در حاشیه بازدید از ورزشگاه آزادی یک روز قبل از دیدار پرسپولیس و النصر ادعا کرده بود‌ چمن ورزشگاه آزادی باید تعویض شود. اگر بتوانیم چهار ماه لیگ را عقب بیندازیم یا بازی‌های آزادی را در ورزشگاه دیگری برگزار کنیم، می‌توانیم چمن را به بهترین شکل تعویض کنیم در غیر این صورت باید به شکل ترمیم پیش برویم.

هر‌چند چمن نسبت به قبل بهتر شده اما مطلوب نیست. اینکه ادعای مهدی تاج چقدر واقعی است و اینکه راه‌های حل برطرف شدن معضل چمن ورزشگاه آزادی در سریع‌ترین زمان ممکن چه شیوه‌هایی هستند نیز مورد پرس‌و‌جو از اهالی فن قرار گرفته است.

با این حال به نظر می‌رسد ساخت یک ورزشگاه حدید جدی است و باید منتطر استادیوم جدی پایتخت باشیم.

گزارش: نیلوفر مژدهی