پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
یک پیروزی غرورآفرین؛

ما هم شما را باور نداشتیم!

برد دلچسب تنیسورهای ایرانی مقابل ژاپن یک بار دیگر توان و ظرفیت ورزشکاران ما را به اثبات رساند. کاش این توانایی بالقوه را باور داشتیم و با نگاهی دقیق تر در ورزش سرمایه گذاری می کردیم.

دیروز درسالن مسابقات در هانگژو، چینی ها هم از برد بازیکنان تنیس روی میز ایران مقابل ژاپن شگفت زده شدند.

نیما و نوشاد عالمیان و امیر حسین هدایی در مصاف با سه بازیکن جوان و کاملا حرفه ای ژاپن کاری کردند کارستان‌. نیما عالمیان پس از پایان مسابقه نفس‌گیر با ژاپن گفت؛ ما هنوز این برد را باور نداریم.

متاسفانه مسئولان و ما اهالی رسانه هم توان شما را باور نمی کنیم و همواره با تدارک نیم بند و اماده‌سازی ناقص از شما توقع اعجاز داریم!

برنامه های آماده سازی و اردوهای آنها با بازیکنان ما قابل‌قیاس نیست. تجهیزات و امکانات تدارکاتی، بدنسازی و تغذیه چشم بادامی ها کاملا طراحی شده است. حضور در تورنمنت های متعدد بین المللی از تنیسورهای آنها، نفراتی چابک و آماده ساخته است.

ایراد کلی و همیشگی ما این است که پس از پایان مسابقات آسیایی و بین المللی ورزشکارانمان را رها می کنیم.

اما رقبا همواره با برنامه عمل می کنند. ژاپنی ها یقینا از امروز دلایل باخت را بررسی می کنند و در مسابقات آتی این شکست را جبران می کنند. این پیروزی ارزشمند را باید باور کنیم. باید به ورزشکاران مان اعتماد کنیم و برای گسترش ورزش طراحی درستی داشته باشیم.

در رشته تنیس روی میز باید تحول ساختاری را در آموزش و پرورش جست و جو کنیم. تعبیه میزهای سیمانی و چوبی در پارک ها و بازی‌های تفننی و تفریحی برای نوجوان‌ها و جوان‌ها را اقدامی مناسب می دانیم که باعث اقبال مردم و خانواده‌ ها به این رشته شده است. این تلاش‌ها را باید در مسیر ورزش حرفه ای برد.

باید این رشته را در  آموزشگاهها و مراکز دانشگاهی و ادارات و سازمان‌ها فعال کرد و با آموزش درست در صدد بالا بردن توان تکنیکی و فنی بر آمد.

نویسنده: احمد میرزاییان