پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بازی های آسیایی هانگژو

بازگشت امید به اردوی والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران در سه ست بر قطر چیره شد.

تیمی که برای رسیدن به فینال رویا های طلایی در سر می بافت اما روحیه ی بازپروری شده ی ملی پوشان و عزم و اراده ای که در سیمای آنها موج می زد آن روی سکه ی تیم ایران را نشان داد.

سرعت زیاد و نمایش دیدنی سید موسوی و محمد ولی زاده نخستین حربه برای فروپاشی مدافعان وسط قطر بود در این روز البته امیرحسین اسفندیار بی نظیر ظاهر شد و محمد وادی پاس های طلایی غیرقابل پیش بینی زیادی را تدارک دید.

هرچند که در دو ست آغازین ضعف در دفاع داخل میدان ایران مشهود بود اما توپ گیری های محمدرضا حضرت پور و دریافت های شهروز همایون فرمنش این نقیصه را برطرف ساخت. انتظارات دو پاسور قدرتمند تیم ملی برآورده نشد با این همه اعتقاد داریم ملی پوشان ما فردا برای قهرمانی چیزی کم ندارد.

به انتظار نبرد ژاپن و چین می نشنیم تاساعتی دیگر سیمای فینالیست دوم بازی ها را ترسیم خواهد کرد، چینی ها بازی با دیگر چشم بادامی ها را در سه ست به سود خود خاتمه دادند تا حریف ایران در دیدار پایانی شوند، ژانگ برای تیم چین کولاک کرد.

اما با همه ی نگرانی هایی که در این ماه ها درباره تیم ملی داشته ایم معتقدیم که امید به اردوی والیبال ایران بازگشت و تا قهرمانی دیگر فاصله ای نیست.

در مسابقه با قطر امیرحسین اسفندیار 19 امتیاز کسب کرد و تیم ایران در مجموع 75 امتیاز و قطر 62 امتیاز اندوخته اند.

امیرحسین اسفندیار با کسب 19 پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را از آن خود کرد و یوسف اوغلاف با 9 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن قطر در این مسابقه بود.

نویسنده: جمشید حمیدی