پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
اخبار بازی های آسیایی

برنز مشترک برای راکت به دستان

در دومین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو، تیم ملی تنیس روی میز ایران در مرحله نیمه‌نهایی برابر کره‌جنوبی قرار گرفت و نتیجه را واگذار کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: تیم ایران با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی بازی کرد و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.

کره‌جنوبی تیم چهارم رنکینگ جهان است و بازیکنان این تیم مدال نقره و برنز دونفره و تیمی قهرمانی جهان را در کارنامه دارند. تیم ایران روز گذشته با شکست تیم ژاپن دارنده مدال برنز المپیک، شگفتی‌ساز بازی‌ها شد و در بازی امروز هم شرایط سختی را برای رقیب مطرحش رقم زد.

به این ترتیب تیم ایران پس از ۶۵ سال توانست مدال برنز مشترک تیمی بازی‌های آسیایی را بگیرد. بازی دوم برای تعیین دیگر فینالیست این رقابت‌ها بین چین و چین‌تایپه تا ساعتی دیگر برگزار می‌شود.  

شکست حاج موسایی

مهدی حاج‌موسایی تکواندوکار وزن منهای ۵۸ کیلوگرم ایران در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف جون جانگ از کره‌جنوبی رفت و شکست خورد..

حاج‌موسایی در دو راند با امتیازات ۵ بر ۴ و ۴ بر ۴ (به دلیل تعداد ضربات بیشتر کره‌ای) نتیجه را واگذار کرد و مدال نقره کسب کرد.  تکواندوکار ایران پیش از این مقابل ورزشکارانی از بنگلادش، ازبکستان، قرقیزستان و چین به پیروزی رسیده بود.

دو پیروزی و دو مساوری برای شطرنج بازان ایران

شطرنج‌بازان ایران در روز دوم بازی‌های آسیایی در مرحله چهارم رپید مردان و زنان رقابت کردند.

در این دور مبینا علی‌نسب، استادبزرگ زنان، مقابل حریف تایلندی پیروز شد. طباطبایی مقابل نماینده هند به تساوی رسید و پرهام مقصودلو برابر حریف ژاپنی پیروز شد. تا پایان دور چهارم طباطبایی به دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست، مقصودلو به دو تساوی و دو پیروزی و علی‌نسب به دو شکست و دو پیروزی رسیده‌اند.

تا این مرحله پرهام مقصودلو در رده هفتم و طباطبایی در رده نهم قرار دارند. مبینا علی‌نسب نیز در بخش زنان در رده شانزدهم قرار دارد. دور پنجم تا هفتم این بخش فردا از ساعت ۱۰:۳۰ آغاز می‌شود.

مسابقه نیمه تمام

ملی‌پوش تنیس ایران در نخستین دیدارش به مصاف حریفی از چین تایپه رفت که مغلوب وی شد. صفی که ست اول را با نتیجه ۶ بر صفر واگذار کرده بود، در حالی‌که در ست دوم با نتیجه ۴ بر صفر از حریفش عقب بود از ادامه مسابقه انصراف داد تا بازنده این دیدار لقب بگیرد و از گردونه مسابقات حذف شود.

مشکات‌الزهرا صفی درباره اینکه به خاطر بیماری نتوانسته در نخستین مسابقه‌ بازی‌های آسیایی عملکرد خوبی داشته باشد، اظهار کرد: با آمادگی خوبی وارد بازی‌ها شده بودم و تمرینات مناسبی را پشت سر گذاشتم. اما ۲ روز قبل از مسابقه‌ام مریض شدم، بیماری مرا انداخت و در اتاقم بستری شدم.

وی ادامه داد: به خاطر محدودیت دارویی که برای دوپینگ بازیکنان وجود دارد، نتوانستم درمانم را ادامه بدهم، اما با هر توانی که شده بود، به سختی خودم را به مسابقه رساندم. بدنم به شدت افت کرده بود، آمادگی خوبی نداشتم و بازی خودم را انجام ندادم.