پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
شکست از تیم تاکتیکی ژاپن

شیشه صعود تیم ملی در دست تیم عربستان

تیم ملی هندبال دیروز مغلوب ژاپن شد.

ژاپنی ها که زمانی جزو چهار تیم برتر المپیک بوده اند بعد از یک دوره 10 سال با سازماندهی عالی به صحنه بازگشتند و در مسابقه با تیم ایران سرعت و تاکتیک را به حد چشمگیری به نمایش گذاشتند.

حالا با این شکست شیشه صعود تیم ملی در گروی دیدار با عربستان سعودی است، تیمی که چند سالی است به گربه سیاه تیم ملی ایران تبدیل شده است. در مصاف با عربستانی ها بدون شانس نیستیم اما آنها با استخدام یک مربی اسپانیایی سرشناس تمام تلاش خود را برای مقابله با تیم ملی ایران به کار خواهند برد.

متاسفانه ما نیز در این دوره از بازی ها پویا نوروزی را در اختیار نداریم، چند بازیکن شاغل در لیگ رومانی هم به تیم ملی نیامدند و در آخرین لحظات نیز اورعی بازیکنی که در بخارست بازی می کند مجوز باشگاه مربوطه را نگرفته است.

تیم ایران برای پیروزی مقابل عربستان بازیکن تاثیر گذاری مانند شهاب صادقی را دارد اما افشین صادقی و دیگر بازیکنانی که ستاره نیستند باید در این بازی سرنوشت ساز بدرخشند. مسابقه با عربستان برای هندبال ما حیثیتی است و به حتم این واقعیت را کادرفنی و بازیکنان تیم ملی درک خواهند کرد.

تیم ملی هندبال کشورمان در دومین بازی خود در مرحله مقدماتی بازی‌های آسیایی هانگژو با قضاوت کوبل داوری عراقی به مصاف تیم قدرتمند ژاپن رفت و در یک بازی تماشایی با نتیجه 21-33 بازی را واگذار کرد.

در بازی با ژآپن اعتراض نیمکت کادرفنی تیم ملی در نیمه نخست باعث شد داور به وسلین وویوویچ کارت زرد نشان دهد. نکته قابل توجه در نیمه نخست این دیدار 10 موقیعت گلی بود که ملی‌پوشان از دست دادند. این عدد برای ژاپن 2 موقعیت بود.

ژاپن که نخستین دیدار خود مقابل عربستان را با نتیجه 29-38 به سود خود رقم زده بود، اکنون با این پیروزی با 4 امتیاز در صدر جدول گروه D قرار دارد.

ملی پوشان هندبال کشورمان فردا استراحت می‌کنند و 5 مهر در حساس‌ترین بازی خود در مرحله مقدماتی بازی‌های آسیایی به مصاف عربستان می‌روند.

گزارش: پوریا حمیدی