پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
پیشکسوت و کارشناس فوتبال:

خان محمدی: همه علیه فوتبال شده اند

حسن خان‌ محمدی پیشکسوت پرسپولیس گفت: جالب اینجاست که هر سال، چند بار تصمیمات غلط را دوباره اتخاذ می‌ کنند باید قوانین اصلاح شود تا فوتبال ایران به سمت نابودی نرود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: حسن خان‌ محمدی درباره شکست تیم فوتبال پرسپولیس مقابل النصر در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی، اظهار داشت: پرسپولیس مقابل النصر از پیش باخته بود و بد بازی کرد. تیم النصر پرمهره و باتجربه بود و واقعا بازی سختی برای پرسپولیس بود. از طوی دیگر از مدیریت تا عوامل اجرایی باشگاه پرسپولیس نتوانستند مسائل حاشیه‌ای را برطرف کنند و با اینکه همه می‌دانند پرسپولیس در گروه بسیار سختی قرار گرفته، اما مدیریت باشگاه اصلاً برای رقابت‌ در این گروه سخت خوب عمل نکرد.

وی در واکنش به رفتار بازیکنان پرسپولیس با رونالدو در حین بازی، خاطرنشان کرد:حسین کنعانی‌زادگان ، مدافع پرسپولیس بعد از خطا، یک دقیقه داشت به رونالدو درباره خطای صورت گرفته توضیح می‌داد و از او عذرخواهی می‌کرد. یک بازیکن دیگر هم دنبال پیراهن رونالدو بود و در واقع هیچ کدام از بازیکنان از لحاظ ذهنی آماده رویارویی با النصر نبودند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، گفت: رونالدو بازیکن بزرگی است، اما او پیش از این هم به عنوان بازیکن مقابل تیم ملی ایران قرار گرفته بود و باید مدیریت باشگاه می‌دانست که در لحظه ورود و مسابقه چطور با او رفتار می‌کرد. باید شان و شخصیت باشگاه پرسپولیس حفظ می‌شد، اما حواشی به وجود آمده شخصیت پرسپولیس را زیر سوال برد. در ادامه نیز حواشی مانند اخراج سرلک روی توان بازیکنان تاثیر منفی گذاشت.

کارشناس فوتبال در خصوص وقفه طولانی مدت در مسابقات لیگ برتر، اظهار کرد: برگزاری لیگ برتر برنامه‌ریزی آن چنان قوی ندارد و تعطیلات طولانی در هفته‌های ابتدایی لیگ روی هفته‌های بعد هم تاثیرات منفی خواهد گذاشت. وقفه‌ها زیاد و طولانی مدت به طور حتم باعث آسیب دیدگی بازیکنان خواهد شد. تعطیلات مسابقات به خاطر تیم ملی و تیم امید است، اما تیم‌های ملی نیز نتیجه قابل قبول کسب نمی‌کنند و هیچ دستاوردی ندارند، زیرا همچنان برنامه‌ریزی لیگ‌مان مشکل دارد و این مسئله روی تیم ملی هم تاثیر منفی می‌گذارد.

خان‌محمدی در پایان خاطرنشان کرد:قوانینی که ۱۰ سال پیش داشتیم را دوباره در فوتبال ایران اجرا می‌کنند. چند بازیکن از یک تیم را به بازی‌های آسیایی می‌فرستند تا بازی‌های چند تیم به تعویق بیافتد. جالب اینجاست که هر سال، چند بار تصمیمات غلط را دوباره اتخاذ می‌کنند. باید قوانین اصلاح شود تا فوتبال ایران به سمت نابودی نرود.