پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بازی های آسیایی هانگژو

هندبال و یک پیروزی ارزشمند

تیم ملی هندبال کشورمان به قضاوت کوبل داوری از چین در آخرین بازی مرحله مقدماتی بازی های آسیایی به مصاف تیم عربستان رفت و با تساوی در این دیدار و با تفاضل گل بهتر به دور بعدی صعود کرد.

تیم ملی عربستان با استخدام مربی مطرح خارجی تدارک وسیعی برای شکست دادن تیم ملی هندبال ایران دیده بود اما بازیکنان ایرانی با نصف قوا و نداشتن ستارگانی که به هر دلیلی در لیگ رومانی مانده بودند موفق به خلق یک پیروزی بزرگ شد.

نیمه نخست این دیدار پایاپای پیش رفت اما ملی‌پوشان توانستند این نیمه را با یک اختلاف گل و نتیجه 14-15 برنده به رختکن بروند.

در نیمه دوم عربستان خوب شروع کرد و توانست در همان ابتدا سه اختلاف گل ایجاد کند تا نتیجه 15-18 شود. در ادامه ملی پوشان بازی را به تساوی کشاندند و تساوی نتیجه‌ای بود که تا تا دو دقیقه به پایان بازی دنبال می‌شد و عربستان هر چی زد نتوانست از سنگر قدرتمندی به نام محمد سیاوشی عبور کند تا نتیجه 23-23 روی تابلو ثبت شود.

با این نتیجه و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به عربستان، تیم ملی هندبال کشورمان به مرحله بعدی صعود کرد.

بازی بعدی تیم ملی کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو هفتم مهر برگزار می‌شود. تیم ملی هندبال در این مرحله باید با تیم اول گروه A بازی کند.

هندبال ایران تاکنون در شش دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده که حاصل آن یک برنز و نقره است. مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه اولین مدال هندبال ایران در ادوار بازی های آسیایی بود. بازیکنان ایران بعد از آن در هانگژو خوش درخشیدند و به فینال مسابقات راه یافتند. ملی‌پوشان در فینال مقابل کره شکست خوردند و به مدال نقره رسیدند.

حالا بارقه های امیدی به وجود آمد تا تیم ایران به کسب مدال و ایستادن روی سکو بیاندیشد و با داشتن یک مربی خوب این انتظار دور از دسترس نخواهد بود.

گزارش: ج - دوستدار