پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
فوتبال بازی‌های آسیایی،

صعود امیدها به جمع هشت تیم

تیم فوتبال امید ایران در دیداری فشرده و با دو اشتباه از سوی دروازه بان تایلند به پیروزی رسید و به جمع برترین های قاره راه یافت.

رضا عنایتی در غیاب سامان فلاح و یاسین سلمانی با تغییراتی در خطوط دفاع و مرکز زمین تیمش را آرایش داد.

حضور ارسلان مطهری و محمد عمری در خط حمله نشان از نگاه تهاجمی تیم ما داشت.

در دقایق اولیه هافبک های ما به ویژه خدابنده لو و ممی زاده ابتکار عمل را در دست داشتند و نفوذهای تورانیان از راست باعث عقب نشینی تیم تایلند شده بود.

اشتباه فاحش لاخونفون دروازه بان تایلند در دفع توپ و هوشیاری مطهری گلی ساده را برای ما به همراه داشت. او توپ را به پای مطهری کوبید و توپ به راحتی به تور نشست.

تایلندی ها که به ضد حملات و سرعت دو مهاجم خود چشم دوخته بودند، اگر چه یکی دو بار توپ را به پشت دفاع ما ارسال کردند اما درایت نصیری و هوشیاری سید حسینی مانع از گلزنی حریف شد.

در نیمه اول بارها فرصت های گلزنی داشتیم اما تکروی ممی زاده و عمری مانع از گشایش دروازه حریف شد.

در وقت دوم تایلند قدری پیش کشید و نفوذ از راست و ارسال توپ در عمق دفاع را چاشنی کار کرد. پوشش دفاعی از سوی نصیری و شاه عباسی اجازه خودنمایی به مهاجمان حریف نداد.

تیم ما برای حفظ برتری خود فردین یوسفی، یاسین سلمانی و محمدحسین اسلامی را به زمین فراخواند و کمر بند میانی را محکم کرد. در نیمه دوم توان گلزنی را به حریف را داشتیم.

ارسال پاس‌های تکراری و بی آزار در خط میانی و عمدتا بازی تاخیری و تکروی از سوی بازیکنان‌ما نقطه ضعف تیم بود. این معایب آشکار و ایجاد سرعت در تهاجم باید در دیدارهای بعدی مورد توجه باشد. در دقیقه ۸۲ یک بار دیگر دروازه بان تایلند دچار اشتباه شد.

خطای او روی مهاجم ما یک پنالتی به همراه داشت. یاسین سلمانی با هوشیاری و ضربه ای زمینی گل دوم ایران را به ثمر رساند و صعود تیم ما را تضمین کرد. ایران با این برد به جمع هشت تیم قاره راه یافت.

در مرحله بعد یکی از تیم‌های هنگ‌کنگ یا فلسطین حریف ایران خواهد بود.

نویسنده: احمد میرزاییان