جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه
والیبال انتخابی المپیک

دیوار ژرمن ها را فرومی ریزیم؟

والیبال پرتعداد ترین مسابقات جهان در بخش تیم های ملی است.

از طریق این رقابت ها انگیزه های گسترشی و اقتصادی هویدا می شود و هر مسابقه ای در واقع در دنیای توپ و تور فلسفه و اهداف ویژه ای را در دل خود نهفته دارد.

این سیاست در حقیقت در زمان روبن آکوستا، وزیر سابق نفت مکزیک در والیبال در پیش گرفته شد که نزدیک به 30 سال ریاست FIVB برعهده داشت.

برای حضور در مسابقات مختلف جهانی سلسله مراتبی را در نظر گرفته اند که گویای واقعیت هایی برشمرده شده است از جمله مسابقات انتخابی المپیک که از فردا در ریودوژانیروی برزیل آغاز می شود و تیم ملی ایران باید یک نیمه مارتن دیگر را مقابل تیم های آلمان، اوکراین، قطر، چک، ایتالیا، برزیل و کوبا برگزار کند.

نخستین حریف تیم ملی ایران آلمان است، کشوری که روزگاری قهرمان جهان بود ولی از سال 1970 به بعد فراز و فرود هایی داشت اما با این همه همواره یکی از مدعیان بین المللی محسوب می شد.

مربیگری در این سطح یکی از مشکلات اساسی آلمان ها بود، از زمانی که موکولسکو رومانیانی هدایت تیم را برعهده داشت تا اکنون که وینارسکی لهستانی سکان دار هدایت ژرمن ها شد بر این باور بوده ایم که آنها با همه فیزیک عالی بازیکنانشان شاید مانند ما یک ولاسکو نیاز داشته باشند.

تیم ملی آلمان برای مسابقات انتخابی المپیک گروزر، بمب افکن معروف والیبال اروپا را بازگردانده اند تا با ترکیب جوان و تجربه انتخابی المپیک را آغاز کند. این تیم شنبه ساعت 23:30 با تیم ملی آلمان بازی خواهد کرد.

ما در مسابقات لیگ ملت ها را آلمان را شکست داده بودیم اما با نگاهی به فهرست بازیکنان اعلام شده بازگشت دنیس کالیبردا، لوکاس کامپا، یکی از بهترین پاسور های اروپا کنار جوهانس تیله، ریچرد ماریوس، زینگر جولین و... تیم پرقدرت تری را معرفی می کند.

ازآنجایی که سه نفر از بازیکنان این تیم سرویس های زهرآگینی دارند امیدواریم که تیم ملی ایران دریافت درستی را در دفاع از سرویس انجام دهد که در آن صورت پاسور تیم ملی می تواند بازی را به سرعت بکشاند و در سد سازی بازیکنان آسمان خراش آلمانی روزنه به وجود آورد.

بدون تردید همه می دانیم که بازی با آلمان و مسابقه با چین تفاوت از زمین تا آسمان است ولی امیدواریم که ملی پوشان ما با شروعی دلپذیر و اعتماد به نفسی که به دست آورده اند مبارزه ای تماشایی و غرور آمیز ارائه داده و دیوار بلند آلمان را فروریزند.

برنامه مسابقات انتخابی المپیک

شنبه  8 مهرماه

ایران – آلمان ساعت 23:30

دوشنبه 10 مهرماه

ایران – اوکراین ساعت 3 بامداد

سه شنبه 11 مهرماه

ایران – قطر ساعت 16:30

چهارشنبه 12 مهرماه

ایران – چک ساعت 16:30

جمعه 14 مهرماه

ایران – ایتالیا ساعت 20

شنبه 15 مهرماه

ایران – برزیل ساعت 16:30

یکشنبه 16 مهرماه

ایران – کوبا ساعت 20

از این گروه دو تیم جواز حضور در بازی های المپیک پاریس را به دست خواهند آورد.

نویسنده: جمشید حمیدی