پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
یادداشت وارده

پرواز الفتی بر فراز تاریخ

زمان نمی ایستد ولی پرش ها اجرا می شوند و دلاور ژیمناست جوان میهن ما حق ژیمناستیک را می گیرد.

مهدی الفتی مصمم و قاطع، پرواز کرد و در نهایت صلابت و خودباوری، ژیمناست های قدرتمند دیگر کشورها را کنار زد و برای نخستین بار در تاریخ بازی های آسیایی و در اسباب پرش خرک، اولین مدال نقره ژیمناستیک را از آوردگاه هانگژو، به دست آورد .

 به مانند پروازی بر فراز تاریخ او هم حق خود و هم حق ژیمناستیک را از این میدان بزرگ گرفت و تاریخ را از نو نوشت. آفرین بر این دلاور ایران زمین .

اولین حرکت اجرا شده توسط وی، از خانواده یورچنکو نام داشت که قبل از پیش تخته آغاز شده و می شود پیچ نیم وارو و دووارو زاویه با فرودی خوب و کم اشتباه و دومین حرکت از خانواده سوکوها را که با ضربه اولیه روی پیش تخته آغاز شده و می شود پیچ دو وارو زاویه، که معدل دو امتیاز پرش، به عنوان نمره نهایی ۱۴/۷۸۳  برایش، به ثبت می رسد .

در پایان رقابت های فینال پرش خرک، ژیمناست ژاپنی با امتیاز ۱۵/۰۱۶ مدال طلا را گرفته و ژیمناست مالزیایی با امتیاز ۱۴/۴۴۶ مدال برنز می گیرد .

بدینسان، مهدی الفتی، جوان غیور شهر گرگان (استان گلستان)، اولین مدال نقره تاریخ ژیمناستیک ایران را از میدان بازی های آسیایی هانگژو _ ۲۰۲۲ به اضافه یک چین به دست می‌ آورد.

کام شیرین خانواده ژیمناستیک را تلخ نکنید، غریبه های ورزش، و ناآشناهای با ژیمناستیک، با اظهار نظرهای شخصی، سعی بر خودنمایی نکنند که بیهوده است .

باید پاسخگوی چرایی مدال نیاوردن مهدی احمد کهنی دیگر جوان شایسته کشورمان در این پیکارها باشید، باید پاسخگوی عدم صعود محمد رضا خسرو نژاد و  محمدرضا حمیدی ما، بر سکوی قهرمانی رقابت های مرحله فینال قهرمان قهرمانان باشید .

بدون شک، جفای شما، به احمد کهنی باعث عدم صعود او بر سکوی قهرمانی اسباب دارحلقه بوده و هست، جوان ارزشمندی که می بایستی با فراغت خاطر، به تمرینات و حضور پر قدرت در این عرصه (بازی های آسیایی) می اندیشید، نه آنکه در برزخ و نگران رفتن یا نرفتن به هانگژو باشد .

احمد کهنی همچون  الفتی لایق دریافت مدال در هانگژو بود .

جوان های ما، جوانند و سرشار از توانایی و میل به خواستن .

رضا بهلولزاده، محمد شفیعی، محمدرضا خسرو نژاد، همچون الفتی و احمد کهنی، آینده پر فروغی دارند، ایشان و بسیاری از نونهالان برجسته در این ورزش بذر هایی از جنس طلا هستند، که اگر به درستی هدایت شوند، دست یافتن به مدارج بالاتر از سقف آسیا، برایشان امکان پذیر است، تردید نکنید .

... و باقی بقای شما .

نویسنده: فرامرز سنگینی