پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
اخبار بازی های آسیایی

چین در صدر، ایران نهم

بازی های آسیای در شرایطی از خط نیمه مسابقات عبور می کند که چینی ها همچنان پیشتازاند و ژاپن و کره جنوبی رقبای سنتی خود را به دنبال دارند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: این درحالی است که کاروان ایران پایین تر از تیم هایی مانند هند و تایلند در رده نهم ایستاده است. شاید با شروع مسابقات کشتی شرایط کاروان ایران بهتر شود.

بسکتبال در یک چهارم نهایی

در ادامه رقابت‌های بسکتبال سه نفره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، تیم ملی ایران صبح امروز (شنبه - ۸ مهر ۱۴۰۲) مقابل تیم ملی هند به پیروزی رسید تا راهی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات شود.

تیم ایران که با سومی در گروه B رقابت‌ها به بازی‌های انتخابی مرحله یک چهارم رسیده بود، در این دیدار با نتیجه نزدیک ۱۹ - ۱۷ به پیروزی دست یافت تا حریف تیم قدرتمند مغولستان در یک چهارم نهایی شود.

احسان دلیرزهان، محمدمهدی رحیمی، علیرضا شریفی و امیرحسین یازرلو ترکیب تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را تشکیل می‌دهند.

برنز میکس تیمی

در هفتمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو نمایندگان ایران در تپانچه میکس تیمی با ترکیب هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو برای کسب مدال برنز با پاکستان رقابت کرد.

تیم ایران در این مسابقه ۱۶ بر ۱۴ به برتری رسید و مدال برنز را کسب کرد. این اولین مدال تیراندازان ایران در این مسابقات است. البته دیگر رقابت‌ها در بخش تپانچه و تفنگ به پایان رسید.

رقابت‌های تیراندازی از روز نخست بازی‌های آسیایی آغاز شده است. تاکنون نمایندگان ایران در تپانچه بادی مردان و زنان، تفنگ بادی مردان و زنان و تفنگ سه وضعیت زنان به فینال نرسیده‌ و مدالی کسب نکرده‌اند.

تیم تپانچه ایران با ترکیب هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو در خط آتش این ماده قرار گرفت که با مجموع ۵۷۵ امتیاز در رده سوم ایستاد.

کایاک رو ها در فینال

علی آقا میرزایی در کایاک یک ‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان، محمد نبی رضایی در کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان، هدیه کاظمی و الناز شفیعیان در کایاک دونفره ۵۰۰ متر، سپهر ساعتچی و پیمان قویدل در کایاک دونفره ۵۰۰ متر مردان و عادل مجللی و کیا اسکندانی درکانو دونفره ۵۰۰ متر به فینال صعود کردند.

ناکامی اسکیت

در مسابقات اسکیت نهال مقدم و سیده مهشید کیانی در حین طی کردن مسافت ۱۰ هزار متر نتوانستند زمان مد نظر را به ثبت رسانده و قبل از رد شدن از خط ‌پایان به کار خود پایان دادند.

امیر بهزادی و آزاد همتی در حین طی کردن مسافت ۱۰ هزار متر نتوانستند زمان مد نظر را به ثبت برسانند و قبل از رد شدن از خط ‌پایان به کار خود پایان دادند.

صعود کوراش کار

مجید وحیدبریمانلو نماینده وزن ۶۶- کیلوگرم در نخستین دیدار خود در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ به مصاف چونگ هوانگ از ویتنام رفت و ضمن کسب برتری مقابل حریف خود، راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

بریمانلو در مرحله یک چهارم نهایی هم موفق به شکست نماینده چین تایپه شد و در نیمه نهایی نیز حریف تاجیکستانی را شکست داد و راهی فینال شد.