پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
مراسم نکوداشت بزرگمرد فوتبال

کلانی: من سرباز ایرانم

آیین نکوداشت مهندس حسین کلانی چهره نامدار و دوست داشتنی فوتبال کشورمان با حضور برخی از  پیشکسوتان برگزار شد.

در این مراسم باشکوه تنی چند از موسپیدان ورزش، خاطراتی ماندگار از جناب کلانی را بیان کردند و  به سجایای اخلاقی و فرهنگی ایشان پرداختند.

امیر احتشام زاده پدر پینگ پنگ ایران، منصور برزگر چهره شاخص و پیشکسوت نامور کشتی، امیر عرب رییس هیات امنای موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش، آقایان اصغر شرفی، رضا وطن‌خواه، مجید حلوایی، جهانگیر کوثری، مهدی محمد نبی، هادی نراقی، نادر فریاد شیران، حسین شمس، محمد پنجعلی، حمید استیلی، دکتر احمد محمدی سهروردی میزبان این مراسم و تنی چند از دوستان مهندس کلانی سخنان کوتاهی ارایه دادند.

کیک مخصوص که منقش به تصویر این بزرگمرد بود توسط استاد کلانی بریده شد.

در پایان، مهندس کلانی از تلاش وافر دکتر احمد محمد سهروردی میزبان این برنامه و زحمات آرمین بابویی و محمد ساده تشکر کرد و حضور موسپیدان ورزش و پیشکسوتان فوتبال را مورد ستایش قرار داد.

وی در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، ادامه داد: از اینکه به عنوان یک عضو کوچک از خانواده بزرگ فوتبال، نقشی در موفقیت های تیم ملی فوتبال کشورمان داشتم خدا را شاکرم .

کلانی در پایان با تاکید براینکه او یک سرباز تمام قد ایران است اظهار داشت: پیشکسوتان و افتخار آفرینان، گنجینه های جامعه به شمار می روند و‌ امید می رود اینگونه برنامه ها برای سایر موسپیدان پرافتخار نیز برگزار شود.

شایان ذکر است حسین کلانی از جمله بزرگمردان تحصیل کرده فوتبال به شمار می رود که در دو موفقیت ماندگار تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت های آسیا نقش کلیدی داشت.

وی در سالهای 1968و 1972 که تیم ایران فاتح مطلق جام ملت های آسیا شد، به عنوان مهره ثابت و محوری در خط آتش تیم ملی فوتبال کشورمان حضوری موثر داشت.

نویسنده: رضا میرزاییان