پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نگاه کارشناس

بوکس ایران در ترازوی قضاوت

تیم ملی بوکس ایران با ترکیب علی حبیبی‌نژاد، دانیال شه‌بخش، سید شاهین موسوی، طوفان شریفی و ایمان رمضان‌پور در این رقابت‌ها حاضر شده بود که همگی از رسیدن به مدال بازماندند.

این رقابت‌ها نخستین مرحله کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود که ایرانی‌ها در کسب سهمیه نیز ناکام بودند.

غلامرضا کریمی کارشناس و مربی بوکس درباره ناکامی تیم ملی ایران به البرز ورزشی گفت: در بوکس قرعه حرف اول را می زند اما بوکسور های ما با بدنشانسی مواجه شدند و با رقبایی مسابقه دادند که در آسیا مدعی هستند. البته تیم اعزامی از نظر تمرین، خوابگاه، سالن و بدنسازی با حضور دکتر بهرامی به عنوان بدنساز کمبودی نداشت اما همانگونی که گفته ام تیم های خارجی بیشتر از ما تدارک دیدند.

از نگاه من باید به دکتر حسیتی رئیس فدارسیون که خود قهرمان آسیا بود فرصت داد، او تازه آمد و نیاز به برنامه ریزی دارد، بوکس ما از نظر پشتوانه سازی هم پای کشور های دیگر از جمله ارمنستان که نزدیک کشور ما قرار دارد حرکت نکرده است باید یک آکادمی مجهز داشته باشیم و هر دو ماه یا سه ماه در تورنمنت های مختلف شرکت کنیم.

کریمی در پاسخ به پرسش ما که آیا بوکس ایران به مربی خارجی نیاز ندارد گفت: ما در گذشته حضور مربیان اوکراینی، روس، قزاقستانی و کوبایی را تجربه کردیم ولی نتیجه ای عاید این ورزش نشد. اعتقاد من باز بر این اصل است که فقط پایه سازی را جدی بگیرم تا در سایه ی یک برنامه اصولی و طولانی مدت به موفقیت برسیم.

گفت و گو: ج - دوستدار