پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
شکست برابر ژرمن ها

صابر و امین را چه می شود؟

تیم‌ ملی والیبال سه بر یک به آلمان باخت.

می دانستیم با تغییراتی که در این تیم به وجود آمده خواهیم باخت (!)

چرا می دانستیم دریافت کننده های ما بر خلاف بازی با تیم‌ نحیف چین مشکل خواهند داشت و از زمانی که آلمان ها سرویس های خود را معطوف به همایونفرمنش و اسفندیار کردند تیم عملا فلج شد و توپ که به دست وادی نرسید.

سید و ولی زاده که روز خوبی را داشتند نتوانستد به روند حملات خود ادامه بدهند، کامپا پاسور شایسته و با تجربه تیم حریف اما بیشتر از دو قدرتی خود شاب و تکس بهره برد چرا که گروزر مانند ماشین گاروییلی دیر گرم شد و درست چهارم هم مربی لهستانی آلمان با ورود تیله به چای کامپا سرعت و پاسهای بریده را در دستور کار قرار داد و چون بازی سریع شد فضا برای گرو زر بمب افکن بیشتر باز شد.

بر عکس تیم آلمان در تیم ایران شاهد نزول روحی صابر کاظمی و امین اسماعیل نژاد بودیم و این بزرگترین زنگ خطر برای یک تیم است که پشت خط زن هایش سقوط کنند.

آلمان فوق العاده نبود و فوق العاده هم سرویس نزد ما مهره های لازمه را برای اجرای برنامه های تاکتیکی نداشتیم. فردا بامداد ساعت سه منتطر بازی با اکراین می نشینیم تیمی که به کوبا باخت.

بنابراین بازی ادامه دارد مهم این است که ایفاگر نقش های بر جسته این بازی ها باشیم والیبال در کشور های مختلف با فلسفه های خاص زندگی می کند، ترکیه تیم پر ستاره صربستان را می برد، ژاپن در سد فنلاند مشکل  می خورد و هلند با نیمر می تازد و ما نیز فراغ از هر گونه فرافکنی نباید ناامید شویم.

خودمان را باور کنیم، در بازی بامداد امروز گروزر کم توپ را خراب نکرد ولی هر گز به سر و صورتش چنگ نزد؛ به خود نهیب می زد که باید متمرکز تر باشد.

حالا ایران و  اوکراین

در روز دوم مسابقات والیبال انتخابی المپیک تیم های ایران و اوکراین به مصاف یکدیگر خواهند رفت‌، دو تیمی که بازی اول خود را واگذار کرده اند و می‌خواهند برای آنکه از قافله مدعیان عقب نمانند به برد برسند.

 

تیم اوکراین که در این چند سال پیشرفت خوبی داشته با داشتن بازیکنانی نظیر، اوله پلوتینِتسکی، واسیل توپشی و یوری سمنیوک حریف سختی برای ایران خسته به نظر می‌رسند.

تیم ملی والیبال ایران هم که خیلی بی نظم و آشفته مقابل آلمان ظاهر شد برای کم کردن بار فشار انتقادات و پر رنگ شدن امیدها برای صعود مستقیم به المپیک باید به پیروزی مقابل اوکراین برسند. اوکراین در قهرمانی اروپا توانست به یک چهارم نهایی والیبال قهرمانی اروپا برسد و این آخرین فرصت آنها برای صعود به المپیک است و نمی‌خواهند آن را از دست بدهند. تیم ایران هم اگر مقابل اوکراین شکست بخورد به دلیل رنک پایینتر اوکراین امتیازات زیادی را از دست خواهد داد و دیگر شانسی برای صعود مستقیم به المپیک نخواهد داشت.

این بازی ساعت ۳ بامداد‌ دوشنبه از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

تمجید سید از زبان بمب افکن!

گروزر قطر پاسور مجاری الاصل المان گفت؛ تیم ملی  ایران  بسیار قدرتمند است. سابقه بازی با سید را داشتم و او مانند برادر من است. برای من افتخار بزرگی بود تا بار دیگر مقابل سید بازی کنم چون فکر میکنم ما از نسل قدیمی تر هستیم. از سید بابت بازی امروز تشکر می‌کنم و همانگونه که گفتم ایران همیشه تیم قدرتمندی است. برای پیروزی مقابل ایران بایستی تمرکز خود را به شکل کامل حفظ کنید.

قطر پاسور تیم ملی والیبال آلمان که در مسابقه با ایران عنوان امتیازآورترین بازیکن را به دست آورد، تصریح کرد: به نظرم هر تیمی از این گروه امکان کسب سهمیه المپیک پاریس را دارد و هر چیزی ممکن است. مسابقات طولانی است. بایستی بازی به بازی پیش برویم و ببینیم چه نتایجی در ۷روزهای آتی رقم میخورد.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک پاریس مغلوب آلمان شد.

نویسنده: جمشید حمیدی