پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

لطمه‌ای که تیم امید به تیم ملی می‌زند

برخی با تصميمات غلط نه تنها شرایط لیگ برتر را به هم ریختند که به تیم‌ ملی نیز صدمه می‌زنند.

فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک تصمیم گرفتند تیم امید را راهی هانگژو کنند اما لازم بود مسئولان تصمیم‌گیرنده فکری به حال برنامه‌ریزی مسابقات لیگ کرده و تیمی را روانه این تورنمنت می‌کردند که باعث تعطیلی طولانی‌مدت لیگ نشود.

 انتخاب دو بازیکن بزرگسال از استقلال باعث شد تا با توجه به حضور حامدی‌فر، سه بازیکن آبی‌ها درگیر حضور در این تیم شده و دیدارهای تیم نکونام احتمالا حدود دو ماه تعطیل شود.

صعود تیم ایران به نیمه‌نهایی باعث می‌شود که عملا چند دیدار هفته هفتم لیگ نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته و به تعطیلی کشیده شود و در این شرایط عملا ادامه مسابقات بسیار فشرده و فرسایشی خواهد بود. اتفاقی که تاثیر منفی روی عملکرد تیم ملی نیز خواهد داشت و بازیکنان با این برنامه‌ریزی آشفته و تعطیلی بسیار زیادی که در هفته‌های اخیر رخ داده است، کار سختی برای حفظ فرم خوب خود خواهند داشت.

اینکه چرا تصمیم‌گیران برای تیم امید اصرار به استفاده از بازیکنان بزرگسال و حتی نفراتی داشتند که در تورنمنت قبلی شرایط سنی حضور در لیست تیم را نداشتند، احتمالا به اهمیت مدال فوتبال برای کاروان ما در هانگژو برمی‌گردد؛ جایی که شاغلان در این تیم بدون توجه به لطمه‌ای که با این کارشان به فوتبال می‌زنند، به دنبال رزومه‌سازی برای خود هستند.

از سوی دیگر بی‌شک موفقیت در جام ملت‌های آسیا ارزش و اهمیت بسیار بیشتری نسبت به بازی‌های آسیایی دارد و حتی اگر با فرستادن تیمی جوان و کمک به پشتوانه‌سازی در فوتبال، تیم ما در هانگژو حتی به جمع چهار تیم برتر نیز راه پیدا نمی‌کرد، کمتر کسی از این اتفاق ایراد می‌گرفت درحالی‌که حالا کمترین انتظار از این تیم صعود به دیدار نهایی و قرار گرفتن روی سکو است.

گزارش: نیلوفر مژدهی