چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
داوران زنجان نمونه و علاقه مند

تنها استانی که رئیس آن یک بانو است

تنها استانی که رئیس کمیته داورانش را یک بانوی تحصیلکرده تشکیل می دهد، استان زنجان است.

در جریان مسابقات پیشکسوتان قهرمانی کشور نظم و انضباظ جمعی در بین داوران این استان به حد تحسین برانگیزی جلب توجه می کرد. ریاست این کمیته را خانم رقیه مصطفوی است.

دکتری تربیت بدنی و مدرس دانشگاه که بار ها به اردوی تیم ملی والیبال بانوان هم دعوت شده بود. خانم مصطفوی داور دوم مسابقه پایانی تهران و زنجان بود  و چقدر مسلط قضاوت کرد.

وی به البرز ورزشی گفت: در استان زنجان 30 داور فعال داریم که در شهر های مختلف از جمله ابهر، سلطانیه، قیدر، خدابنده، هیچ رود و... قضاوت می کنند اما شاید از محدود استان هایی باشیم که داور بین المللی نداریم.

وی درباره میزبانی مسابقات پیشکسوتان کشور در زنجان نیز گفت: انگیزه بسیار خوبی بود تا دوستداران والیبال متوجه این ورزش شوند اما وقتی که دریافتم چند صد میلیون توسط یک بخش خصوصی برای این مسابقات هزینه شده آرزو کردم کاش برخی از این پول ها صرف پایه سازی یا حداقل صرف تشکیل یک تیم باشگاهی شود.

از سوی دیگر شبنم اشرفی داور درجه یک والیبال که او نیز تحصیلکرده تربیت بدنی است از مشکلاتی که داوران در شهرستان دارند گلایه کرد اینکه اشل پایین هر داور آنقدر زیاد است که پول اسنپ آن ها هم نمی شود. آیا 70 یا نهایتا 100 هزار تومان می تواند عشق و علاقه ای را که داروان به والیبال دارند را حفظ کند.

خود من کلی هزینه کرده ام تا در کلاس ارتقای داوری ملی در تهران شرکت کنم و در مسیر راه نیز با ماشین شخصی تصادف کرده ام که بیش از 30 میلیون تومان برایم هزینه در بر داشت اما جالب اینکه از دادن کارت به من هم دریغ ورزیده اند.

رئیس قبلی کمیته داوران معتقد بود که زبان انگلیسی را خیلی خوب صحبت نمی کنیم. حرف من این است آیا داور ملی به جز مسابقات درون شهری به جای دیگری هم اعزام می شود که نیازمند زبان انگلیسی باشد؟

خوشبختانه با آمدن آقای پورحسن در سمت ریاست کمیته داوران فدراسیون این امیدواری به وجود آمد که به جای چوب لای چرخ داوران شهرستانی گذاشتن دست آنها را بگیرند و داوران استان ها را عضو این خانواده بدانند.

اشرفی در خاتمه افزود که شرایط داروان استان ما با وجود خانم دکتر رقیه مصطفوی در حد عالی و بسیار دلگرم کننده است.

گفت و گزار: جمشید حمیدی