پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
اخبار بازی های آسیایی

نعمتی حذف شد!

اخبار رسیده از بازی های آسیایی هانگژو حاوی چند خبر قابل تامل بود. حذف زهرا نعمتی و مدال نقره ای که جودو کار دختر ایران صید کرده است.

به گزارش پایگاه خبر ی البرز ورزشی: تیم ریکرو زنان ایران با ترکیب زهرا نعمتی، یسناپورماهانی و مبینا فلاح با امتیاز ۱۵۸۷ در رده دهم ایستاد و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم قزاقستان می‌رود.

تیم میکس کامپوند با ترکیب گیسا بایبوردی و محمد صالح پالیزبان با امتیاز ۱۳۹۱ در رده پنجم قرار گرفت و و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم تایلند می‌رود.

تیم میکس ریکرو نیز با ترکیب مبینا فلاح و رضا شبانی با امتیاز ۱۲۹۵ در رده دهم قرار گرفت و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم قزاقستان می‌رود.

طبق قانون بازی‌های آسیایی، دو نفر برتر هر کشور می‌توانند در مرحله حذفی بازی کنند و بدین ترتیب در مرحله حذفی زهرا نعمتی و میلاد رشیدی حضور ندارند.

همچنین تیم ریکرو زنان ایران با ترکیب زهرا نعمتی، یسناپورماهانی و مبینا فلاح با امتیاز ۱۵۸۷ در رده دهم ایستاد و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم قزاقستان می‌رود.

تیم میکس کامپوند با ترکیب گیسا بایبوردی و محمد صالح پالیزبان با امتیاز ۱۳۹۱ در رده پنجم قرار گرفت و و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم تایلند می‌رود. تیم میکس ریکرو نیز با ترکیب مبینا فلاح و رضا شبانی با امتیاز ۱۲۹۵ در رده دهم قرار گرفت و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم قزاقستان می‌رود. طبق قانون بازی‌های آسیایی، دو نفر برتر هر کشور می‌توانند در مرحله حذفی بازی کنند و بدین ترتیب در مرحله حذفی زهرا نعمتی و میلاد رشیدی حضور ندارند.

کیهانی هشتم شد

در ادامه دوومیدانی بازی‌های آسیایی هانگژو رقابت ماده دوی ۳۰۰۰ متر مانع برگزار شد و حسین کیهانی  با دیگر دوندگان مسابقه داد.

او به عنوان نفر هفتم از خط پایان عبور کرد و دستش به مدال نرسید.  کیهانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا قهرمان این ماده شده بود.

او که مدت‌ها از دوومیدانی دور بود، در آخرین لحظات در لیست اعزامی تیم دوومیدانی به بازی‌های هانگژو قرار گرفت. مدال طلای این ماده به دونده هندی رسید.

انصراف مقصودلو در شطرنج

شطرنج‌بازان ایران در جریان مرحله سوم بخش استاندارد بازی‌های آسیایی با ترکیب پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، پویا ایدنی و سیدمحمد امین طباطبایی مقابل تیم چین با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ پیروز شد.

تیم ملی ایران روز گذشته در مرحله اول، دوم مقابل بنگلادش و قزاقستان به برتری رسیده بود. در این بخش ۱۳ تیم حضور دارند. این مسابقه تا مرحله نهم ادامه دارد.

پیش از این شطرنج ایران در بخش سرعت بازی های آسیایی سه نماینده داشت، سیدمحمدامین طباطبایی در این بخش چهارم شد، مبینا علی‌نسب در رده چهارم ایستاد و پرهام مقصودلو که فقط تا پایان دور هفتم رقابت کرده بود در رده بیست‌وپنجم قرار گرفت. علت انصراف مقصودلو از این مسابقات کسالت و بروز مشکلات جسمانی اعلام شد.

چکش یک کویتی حادثه ساز شد

در جریان رقابت‌های پرتاب چکش بازی‌های آسیایی هانگژو چین یک از مقامات پس از اصابت چکش به او دچار شکستگی پا و خونریزی شدید شد.

علی زنکاوی از کویت برای یکی از پرتاب‌های خود در فینال پرتاب چکش مردان در استادیوم مملو از تماشاگر المپیک رقابت کرد اما چکش منحرف شد و به سمت راست رفت و به پای مسئول فنی این رقابت‌ها برخورد کرد.

توپ فلزی با وزن بیش از ۷ کیلوگرم به پای راست مسئول فنی این رقابت‌ها برخورد کرد. ورزشکار کویتی بلافاصله به کمک او شتافت و مسابقه برای دقایقی لغو شد.