پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تاج را محاکمه کنید

تاریخ فوتبال جهان چه قبل از پیدایش فیفا ‌چه مابعد تاریخ فیفا هرگز بیاد نداشته و نخواهد داشت.

که بازیکنان تیم ملی فوتبال کشوری را در اردو و در میانه مسابقات حساس بازی‌های آسیایی که بردشان تضمین‌کننده صعود و باخت‌ آن‌ها سقوط را در پی داشت یک رییس فدراسیون در دقیقه نود بیاید و سه ورزشکار را به ایران بفرستد.

 

🔸آقای تاج که در AFC عضویت دارد و البته معلوم نیست در جلسات کنفدراسیون آسیا به چه زبانی می‌شنود و سخن میگوید حداقل باید این آگاهی ابتدایی را داشته باشد که تیم ملی یک کشور حق تقدم به یک باشگاه دارد. این اتفاقی که در هانگژو رخ داد و سه بازیکن را از چین به ایران فرستادند اگر در هر کشور دیگری انجام می شد حداقل تنبیه آن برکناری عامل آن بود.

 

🔸اینکه تاج منافع ملی یک کشور را نادیده گرفته باید با او برخورد جدی شود. مناف هاشمی سرپرست کاروان ورزش ایران هرچند تخصص‌اش ورزشی نیست ولی در رابطه با مصاحبه‌ای که در مورد اقدام مهدی تاج انجام داد کاملا محق هستند و وی نشان داد که منافع کشور را بخوبی می‌دانست و می‌داند.

🔸فدراسیون فوتبال اساسنامه‌ای دارد که بر حسب یک فیفا هراسی نگاشته شده و این اساسنامه می‌تواند امثال تاج را تا آخر عمرشان رییس فدراسیون بگذارد. 

مجمع فدراسیون فوتبال هم بوسیله خودشان چیدمان شده و آن مجمع نه جرأت و شهامت برکناری تاج را دارد و نه در موقعیتی است که چنین کاری کند. تاج در هانگژو با تصمیمی که موجب باخت در مقابل تیم ضعیف هنگ‌کنگ شد در حقیقت “تاج” را از سر فوتبال ایران برداشت و ما مغلوب تیم کوچکی شدیم که حقارتی بالاتر از این در ورزش سراغ نداریم.

نویسنده: علی افتخاری _ کارشناس ورزش