پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
جام باشگاه های آسیا؛

شگفتی ها و حواشی بسیار در دور دوم !

پیروزی بزرگ‌ پرسپولیس در تقابل با الدحیل، باخت یکطرفه نساجی برابر الهلال و برگزار نشدن مسابقه سپاهان و الاتحاد در نقش جهان از رخدادهای عجیب هفته دوم جام باشگاههای آسیا بود.

شوک نخست در رقابت‌ های جام باشگاه ها در اصفهان رقم خورد. در ورزشگاهی که مالامال از جمعیت بود و طرفداران سپاهان سکوهای نقش جهان را اشغال کرده بودند تا شبی رویایی در فوتبال ما ثبت شود یک واقعه عجیب معادلات را به زد.

بازیکنان الاتحاد به دلایل واهی از ورود به زمین خودداری کردند و با ترک ورزشگاه با اتوبوس به فرودگاه رفتند!

دبیرکل فدراسیون مسائل امنیتی را مهمترین دلیل لغو بازی دانست. باشگاه سپاهان این اظهارات را مردود تلقی کرد و به صراحت گفت: هیچ مساله امنیتی در ورزشگاه مشاهده نشد و میزبانی آنها در حد اعلا بود.

به هر حال باید منتظر تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعلام نظر آنها بود تا رای نهایی در این ارتباط صادر شود.

پرسپولیس دیگر نماینده ایران که بازی نخست را به النصر عربستان واگذار کرده بود، در تقابل با الدحیل در زمین حریف نمایشی ایده آل داشت و شکست قبلی را جبران کرد.

گل محمدی در غیاب وحید امیری و مهدی ترابی که ‌مصدوم بودند و سرلک را که در بازی قبل اخراج شده بود، تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کرد.

حضور سروش رفیعی، یاسین سلمانی، عالیشاه و ریگی در ترکیب از جا به جایی و تغییر آهنگ بازی پرسپولیسی ها خبر می داد.

مالکیت خوب، تسخیر ‌فضا و بازی شناور بازیکنان پرسپولیس از همان ابتدا الدحیل را عقب زد.

مدافعان پرسپولیس با هدایت خوب کنعانی و پور علی گنجی اجازه خودنمایی به مهاجمان حریف ندادند. سروش در مرکز میدان یک پاسور ایده آل بود .

صادقی و عالیشاه با دوندگی و تکنیک ‌ناب خود غیبت امیری و ترابی را جبران و مدافعان الدحیل را آزار دادند.

تک‌ گل پرسپولیس که از سانتر مواج عالیشاه و لغزش دروازه بان حریف به دست آمد سه امتیاز شیرین برای نماینده ایران ثبت کرد.

شاگردان یحیی اگر در نواختن ضربات نهایی دقت بیشتری داشتند قطعا یک‌ پیروزی پر‌گل برای پرسپولیس به دست می آمد. در دیگر دیدار این گروه النصر بازی باخته را برابر استقلال تاجیکستان با برد عوض کرد.

رونالدو و همبازیانش در ورزشگاه خانگی سه گل به حریف تحمیل کردند و با دو برد در صدر جدول گروه قرار گرفتند. نساجی مازنداران در ورزشگاه آزادی پذیرای الهلال عربستان بود.

ستاره‌های الهلال با رهبری نیمار  بازیکن برزیلی خود خیلی به دردسر نیفتاد و با سه گل نساجی را شکست داد.

حضور پرتعداد هواداران خونگرم قائم شهری نقطه قوت این دیدار بود.

نیمار یک ‌گل برای الهلال زد و بارها با پاس های طلایی اش مهاجمان را در موقعیت گل قرار داد.

بازیکنان نساجی در برابر ستاره های الهلال نمایشی خوب داشتند و به دلیل تجربه نازلترین بازی را واگذار کردند. نوبهار دیگر تیم این گروه با سه گل نماینده هند را شکست داد تا معادلات جدول قدری پیچیده شود.

هفته سوم رقابت‌ های آسیایی با توقف و تنفسی کوتاه در هفته نخست آبان ماه برگزار می شود و سه نماینده ما باید در پیکارهای لیگ برتر توان خود را محک بزنند و آماده پیکارهای بین المللی شوند.

نویسنده: احمد میرزاییان